جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 اسفند 1395     
شهردار منطقه ١٩ پيشنهاد داد
خودروسازان به اندازه ميزان شماره گذاري خودرو در تهران درخت بكارند

به گزارش اخبارمناطق 22گانه تهرانی نیوز،شهردار منطقه ١٩شهر تهران با حضور در جشن يه عالمه درخت در بوستان بزرگ ولايت اظهار كرد: خودروسازان  داخلي در حالي خودرو غير استاندارد توليد مي كنند كه ميزان آلايندگي قابل توجهي به تهران تحميل ميشود و اين در حالي است كه آنها ميتوانند در كاشت درخت ببهبود وضعيت آلودگي هواي شهر تهران سهمي ايفا كنند. 

 

 عليرضا قرباني شهردار منطقه ١٩شهر تهران كه همزمان با هفته منابع طبيعي و در آستانه روز درختكاري ميزبان حضور گسترده دانش آموزان در ، جشن «يه عالمه درخت» در بوستان بزرگ ولايت  بود،اظهار كرد:زماني بود كه روز درختكاري به عنوان روزي براي زيباسازي و طراوت بخشي به شهرها مورد توجه قرار مي گرفت اما اگر امروز به وضعيت پايش هواي شهر تهران و وضعيت زيست محيطي آن توجه كنيم به خوبي روشن مي شود كه امروز مخاطرات پيش رو در تهران سبب شده تا درختكاري به عنوان يه راهكار براي نجات و دستيابي به هواي پاك مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود:وقت آن رسيده كه خودروسازان  به ايفاي سهم خود در كاهش آلودگي هواي پايتخت توجه كنند و به اندازه ميزان شماره گذاري خودرو در تهران ،خود را موظف به كاشت درخت كنند را كه واقعيت آن است كه همه مردم شهر تهران مالكيت خودرو ندارند اما آسيب ناشي از آلودگي تردد توليدات خودرو اين كارخانه ها به آنها آسيب مي زند در حاليكه گناهي ندارند و بهتر است توليدكنندگان خودرو اندكي از سود حاصله را خرج كاشت درخت كنند. 

قرباني با اشاره به اينكه فضاي سبز منطقه شهر تهران در يك دهه اخير دو برابر شده است،در اين باره گفت: ميزان كاشت درخت از ابتداي تشكيل بلديه تا سال١٣٨٤ در حالي به اين دوره مديريت شهري تحويل داده شد كه به اندازه همه آن زمان در يك دهه گذشته درخت كاشته شده است و اين در حالي است كه درختكاري و توجه به محيط زيست تنها از تكاليف شهرداري نيست و سایر ارگان ها نيز بايد نقش خود را در اين زمينه ايفا كنند. 

به گفته شهردار منطقه١٩ امسال شهرداري تهران ١٥٠هزار نهال كاشته است و اين در حالي است كه پيش بيني شده است با همكاري قرارگاه امام رضا (ع) تعداد ١٠هزار نهال نيز با مشاركت مردم در پويش يه عالمه درخت در بوستان ولايت كاشته شود. 

شهردار منطقه١٩ همچنين براي كاهش ميزان گسيختگي كاشت درخت در كلانشهر تهران پيشنهاد كرد كه جشن روز ملي درختكاري از سوي برنامه ريزان مورد توجه قرار گيرد و در باره افزود:با توجه به اهميت درختكاري در آئين و مذهب ما اميدواريم يك روز تعطيل نمانند دومين جمعه اسفندماه براي اين روز تعيين شود تا شاهد حضور و مشاركت بالاي مردم در اين برنامه ها باشيم.

پويش يه عالمه درخت از ١٤ تا ٢٠ اسفندماه ادامه دارد و به ازاي شركت هر شهروند در اين پويش شهرداري تهران ١٠نهال براي كاشت فراهم مي كند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: