جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 اسفند 1395     
همزمان با اغاز هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری
کاشت نهال به یاد شهدای آتش نشان و شهدای مدافع حرم در بوستان جنگلی سرخه حصار

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 13 از اجرای طرح کاشت نهال رایگان در باغچه منازل شهروندان و معابر سراسر منطقه خبر داد و گفت: کاشت نهال به یاد شهدای آتش نشان  و شهدای مدافع حرم در بوستان جنگلی سرخه حصار به دست دانش آموزان ، اهدای نهال به آتش نشانان خدوم، آموزش عملی و کاشت نهال در مدارس از جمله برنامه های هفته درختکاری است. 

مهدی احمد مهرابی ، معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 13 از اجرای طرح کاشت نهال رایگان در باغچه منازل شهروندان و معابر سراسر منطقه خبر داد و گفت : به منظور ترویج فرهنگ شهروندی پیرامون کاشت نهال و درخت و از سویی رفع آلودگی هوا و زیباسازی سطح منطقه که به دنبال افزایش سرانه فضای سبز و  تعداد درختان صورت می گیرد، طرح کاشت نهال رایگان در باغچه منازل شهروندان و معابر در سراسر منطقه در حال انجام است .

وی افزود : در این طرح که با نظارت و اجرای کارشناسان فضای سبز در سطح منطقه صورت می گیرد، انواع نهال های غیر مثمر شامل سرو زربین، کاج تهران، لیلکی ، زیتون تلخ، اقاقیای پیوندی  و انواع نهال های میوه بنا به درخواست شهروندان در منازل آنها کاشته مي شود. 

مهرابی گفت : همزمان با این طرح،  سلسله کارگاه های آموزشی به همراه مشاوره ، توزیع بروشورها و سی دی های آموزشی کاشت و نگهداری نهال ، توسط کارشناسان مراکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز در مراکز آموزشی ، مدارس و مراکز شهروندی و سراهای محله در حال برگزاری است . 

مهرابی مراسم کاشت نهال به یاد شهدای آتش نشان  و شهدای مدافع حرم در بوستان جنگلی سرخه حصار به دست دانش آموزان ، اهدای نهال به آتش نشانان خدوم، آموزش عملی و کاشت نهال در مدارس و توزیع نهال در غرفه های موجود در بوستان های سطح منطقه از جمله  برنامه های پیش رو در هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری را عنوان کرد . 

گفتنی است ، شهروندان می توانند با مراجعه حضوری به مکانهای توزیع در سطح منطقه، نهال مورد نظر خود را دریافت کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: