جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 اسفند 1395     
ایمنی مراکز تجاری مرکز شهر تهران بررسی مجدد می‌شود

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز:معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران از بررسی مجدد وضعیت ایمنی مجتمع های تجاری در مرکز شهر تهران خبر داد. 

امیر حسین عساری با بیان این که 137 واحد مسکونی، تجاری، اداری و فرهنگی نا ایمن در سطح منطقه شناسایی شده است؛ گفت: ایمنی مراکز تجاری پر رفت و آمد مجددا بررسی و تدابیر لازم برای تأمین ایمنی انجام خواهد شد.

 

به گفته عساری در دو سال گذشته کارشناسان ایمنی منطقه وضعیت سیستم اطفای حریق ،راه های خروج اضطراری ،ورودی ها و خروجی ها و سیستم جابه جایی آسانسور مراکز تجاری را بازدید کرده اند که در این بررسی ها مشخص شد برخی از مجتمع ها الزامات ایمنی را کامل رعایت کرده اند؛ اما برخی دیگر ایمنی لازم را نداشتند که به کاسبان و هیئت مدیره این مراکز تذکرات لازم برای تأمین تجهیزات و رفع نواقص داده شده است.

او خاطر نشان کرد: گرچه واحدی مانند پلاسکو که مرکز عرضه گسترده پوشاک بود در منطقه نداریم؛ اما نوع کسب و کار و صنف؛ در ارائه اخطار و بررسی وضع ایمنی مراکز تجاری تأثیری ندارد و همه واحدهای مسکونی و مراکز اداری و تجاری محل تجمع شهروندان باید ایمنی را رعایت کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 اذعان کرد: بررسی وضع سیستم‌های اطفای حریق از تمام مراکزی که محل‌ تردد شهروندان است؛ آغاز شده و در صورت نیاز به شارژ کپسول‌های اطفای حریق، وجود نقص در سیستم‌های ایمنی و... کپسول‌ها را شارژ و به رفع این نقص‌ها کمک می کنیم. واحدهایی که چنین امکاناتی ندارند مکلف خواهند شد سیستم‌های ایمنی و اطفای حریق مناسب تأمین کنند تا امنیت شهروندان تأمین شود.

بر اساس این گزارش دست کم 50 مجتمع تجاری بزرگ نا ایمن در منطقه 11 وجود دارد . همچنین مراکز بسیاری نیز هستند که محل رفت و آمد مردم بوده و فاقد استانداردهای لازم هستند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: