جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 اسفند 1395     
نزول‌خور حرف زشتی است، بگوییم کارچاق‌کن‌های زورگیر!

اگر امروز به مشکل مالی برخوردید و باید خیلی سریع پول جور کنید و اگر نه ضامنی برای وام گرفتن از بانک دارید و نه حتی وقتی که منتظر شوید تا نوبت‌تان شود، هیچ نگران نباشید!


 
 نمایشگاه خودرو
 
سرویس اجتماعی فردا؛ میلاد حسینی: اگر امروز به مشکل مالی برخوردید و باید خیلی سریع پول جور کنید و اگر نه ضامنی برای وام گرفتن از بانک دارید و نه حتی وقتی که منتظر شوید تا نوبت‌تان شود، هیچ نگران نباشید! نمایشگاه‌های ماشین و شرکت‌های بزرگ خرید و فروش ماشین که از بین نرفته‌اند! فقط کافی است که روزنامه را باز کنید و با یکی از شماره‌هایی که با شعار «در لحظه وام بگیرید» در روزنامه به چشم می‌خورند تماس بگیرید. به همین راحتی! شما سراغ این عزیزان می‌روید، سند ماشینتان را به عنوان وثیقه به نام این عزیزان می‌کنید و حدود نیمی از پول ماشین را به عنوان وام(!) دریافت خواهید کرد. فقط تنها فرقی که این وام، با وام‌های بانکی دارد تفاوتی جزئی(!) در سودی است که شما باید پرداخت کنید. این سود که گاهی سه، چهار و حتی پنج برابر سود بانکی است، شما را از وسوسه دسترسی سریع به پول رها نمی‌کند و شما هم یکی دیگر از مشتریان کسانی هستید که با یک کلاه شرعی، به شما پول نزول می‌دهند و روز به روز با پول شما و امثال شما بزرگ‌تر می‌شوند!
 
همه می‌دانند چه خبر است، اما سکوت کرده‌اند
 
صادقی، یکی از مشاورین املاک در سعادت آباد درباره نمایشگاه‌های اتومبیل گفت: «همه می‌دانند چه خبر است و در نمایشگاه‌های اتومبیل چه اتفاقاتی می‌افتد ولی همه ساکت هستند. یکی از مالکان مغازه‌هایی که مغازه‌اش را برای اجاره گذاشته بود، قیمت مغازه‌اش را که در منطقه حدود ماهیانه 24 میلیون تومان است، به قیمت ماهیانه 34 میلیون تومان گذاشته بود. من به او گفتم که کسی مغازه را با این قیمت اجاره نمی‌کند و او در جوابم گفت که الان مغازه‌ها اکثرا پر است و نمایشگاه‌های ماشین حتما اجاره می‌کنند. همین طور هم شد. مغازه را با منت، ماهیانه 32 میلیون تومان به یک نمایشگاه ماشین اجاره داد. برای آنها مهم نیست. در معاملات ماشین‌شان که سودهای کلان می‌گیرند و اگر هم معامله‌ای نباشد باز مهم نیست! آن قدر هستند که به مشکل مالی برمی‌خورند و با سودهای وحشتناک، ماشین خود را به نام این نمایشگاه دارها می‌زنند و پول می‌گیرند.»
 
گناه ما چیست؟ غیرشرعی کار نمی‌کنیم
 
آقای یوسفیان، یکی از نمایشگاهی‌های سعادت آباد است و درباره این موضوع می‌گوید: «ما نه غیرشرعی کار می‌کنیم، نه غیرقانونی. در اسلام هم آمده است که ما می‌توانیم یک جنس را بخریم و به هر قیمتی که دوست داریم و با هر شرایطی که می‌خواهیم بفروشیم. ما هم دقیقا همین کار را می‌کنیم. ما اتومبیل را می‌خریم و قولنامه‌اش را هم می‌نویسیم و سندش را به نام خودمان می‌زنیم. بعد دوباره همان اتومبیل را به شخص با شرایط دلخواه خودمان می‌فروشیم و بعد از دریافت آخرین قسط، سند را به نامش می‌زنیم. این کاری است که هیچ منع قانونی‌ای ندارد و در همه جای ایران عرف است.»
 
نزول‌خور که شاخ و دم ندارد!
 

آقای اکبری، یکی از مشتریان شرکت‌های فروش خودرو هم در خارج از ساختمان برای ما درد و دل می‌کند و از دست این شرکت‌ها کاملا شاکی است. او می‌گوید: به خاطر  مشکلاتی که برایم پیش آمده بود، مجبور شدم از آگهی‌های روزنامه با یک دفتر برای دریافت وام تماس بگیرم. آنها نشانی دفتر را دادند و من به آنجا رفتم. یک سری مدارک پر کردم و مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به آنها پرداخت کردم تا مراحل دریافت وام را شروع کنم. زمانی که برای تعویض پلاک رفتیم تازه متوجه شدم که آن دفتر هم فقط واسطه است و آن یک میلیون و دویست هزار تومان را برای دلالی گرفته است. شرکت اصلی هم که برای ماشینم 70 میلیون تومان به من وام داده بود، در طول یک سال نزدیک 93 میلیون تومان از من پول گرفت! نزول‌خور که دیگر شاخ و دم ندارد. آقا! شما ببینید این مسئله چقدر فراگیر شده که حتی دفترهایی برای واسطه‌گری این شرکت‌ها زده می شود! جالب اینجاست که هیچ کدام از این شرکت‌ها حتی قولنامه‌ای را هم که در آن قید شده است شما چه مقدار وام گرفته‌اید و چه مقدار پول داده‌اید را به شما نمی‌دهد، که مبادا برایشان دردسرساز شود!
 
ذهن‌شان بهتر از بانک‌ها کار می‌کند!

آقای اکبری همچنین درباره راه‌حلی برای این موضوع گفت: «چطور این آدم‌های مفت‌خور پول دارند، اما دولت ما پول ندارد؟ خب همین کاری را که این شرکت‌ها انجام می‌دهد، به بانک‌ها بسپارند. یعنی واقعا اینقدر این کار سخت است؟ مردم وقتی که در فشار باشند، مجبورند دست به هر کاری بزنند و افتادن در دام این کلاهبرداران راحت‌ترین راه حل است. من اگر فردا نیاز فوری به پول داشته باشم، مطمئنم که در بهترین حالت هم، اگر آشنا و مدارک لازم و غیره را داشته باشم باز هم تا چند هفته بعد از بانک نمی‌توانم پول دریافت کنم. چرا نباید بانک‌های ما چنین خدمات سریعی داشته باشند؟ چرا مردم نباید بتوانند به همین راحتی که از این کلاهبردارها پول می‌گیرند، از جای مطمئن‌تری، با سود عقلانی‌تری پول تهیه کنند؟ اینها ذهن‌شان از بانک‌ها بهتر کار می‌کند.»

بازاری که همیشه گرم است
 

تمامی اصناف به رکود می‌خورند، گاهی ورشکست می‌شوند اما ظاهرا این نمایشگاه‌های ماشین هستند که هیچ‌گاه بازارشان نمی‌خوابد! این بازار گرم، به خاطر خرید و فروش ماشین نیست! به خاطر پول‌هایی است که به مردم داده می‌شود و با بهره سنگین مجددا پس گرفته می‌شود! بازارشان همیشه گرم است چون به لطف اقتصاد ضعیفی که داریم همیشه تعداد زیادی از مردم هستند که نیاز فوری به پول دارند و برای حفظ آبرو و اعتبارشان متوجه نمی‌شوند چه سودهای سنگینی باید به این سودجویان پرداخت کنند. آنها به راحتی کارشان را می‌کنند و با کلاه شرعی که روی معاملات خود می‌گذارند، کسی هم کاری به کارشان ندارد و این تلخ‌ترین اتفاقی است که می‌توان در یک کشور اسلامی و در یک اقتصاد اسلامی شاهد آن باشیم! شاهد آن باشیم که تمام مردم کشور می‌دانند در نمایشگاه‌های اتومبیل چه اتفاقی می‌افتد و هیچ‌کس هم صدایش در نیاید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: