جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 اسفند 1395     
شهردار لندن در پی رفع مشکل آلودگی هوا است

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، ممکن است شهردار لندن، صادق خان به منظور کاهش آلودگی هوا ممنوعیت تردد خودروها در پایتخت را در برخی روزهای خاص اعلام کند.

خان طی مصاحبه ای اعلام کرد که نه تنها در روزهایی که سطح آلودگی هوا بسیار بالا است ، بلکه در تمام 365 روز سال نگران آلودگی هوا است.

زمانی که از خان در مورد اجرای ممنوعیت تردد خودرویی مشابه پاریس در لندن سوال شد وی پاسخ داد: "فعلا هیچ چیز در دستور کار قرار ندارد."

خان از زمان انتصاب به عنوان شهردار لندن در سال 2016 بر رفع مشکل آلودگی هوای پایتخت انگلیس تمرکز کرده است. بریکستون اولین منطقه از این شهر بود که امسال محدودیت های آلایندگی در آن اجرا شد.

خودروهای دیزلی آلاینده ترین خودروها در این شهر هستند و گاز نیتروژن اکسید بیش تری را وارد هوا می کنند.

خان از 23 اکتبر سال جاری برنامه جدید T-charge را برای خودروهای دیزلی اعمال خواهد کرد. این برنامه راننده های خودروهای دیزلی را ملزم می سازد علاوه بر 11.50 پوند مالیات کنونی، 10 پوند هزینه بیش تری بپردازند تا اجازه تردد در مرکز لندن را داشته باشند.

خان به تازگی اظهار داشت: "من از تمام ابزارهای موجود استفاده می کنم. ما باید خلاق باشیم اما دولت نیز باید خیلی بیش تر از ما تلاش کند."

دولت انگلیس نیز در پی اجرای طرح نوسازی خودروهای دیزلی به منظور تشویق مردم به استفاده از خودروهای مقرون به صرفه به جای خودروهای آلاینده و قدیمی تر است. این طرح اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: