جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 اسفند 1395     
در منطقه11 صورت می گیرد
اجرای طرح محله بدون بیکار

به گزارش اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز: معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 از اجرای طرح "محله بدون بیکار" در منطقه مرکزی تهران خبر داد.

 

 سید عباس طباطبایی با اشاره به اجرای طرح پایلوت "محله بدون بیکار" در منطقه 11 گفت: مدتی است که جهاد کار آفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در منطقه آغاز به کار کرده است . این در حالی است که بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از نبود اشتغال در سطح جامعه است که ایجاد مشاغل خانگی می تواند یکی از مزیت ها در این باره باشد . 

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 11 با اشاره به اینکه حتی خانه های کوچک با فضاهای محدود هم می تواند بستر تولیدات خانگی را فراهم کند، افزود: به همین منظور با همکاری کارآفرینان منطقه و شهرداری تهران نسبت به ایجاد ماتریس ارزش افزوده و زمان سبدی را طراحی کردیم و در اختیار مردم محله قرار دادیم تا شهروندان با انتخاب این سبد در مدت زمانی معین نسبت به تولیدات خانگی خود اقدام کنند . 

وی با بیان اینکه به همین منظور محله عباسی به عنوان جنوبی ترین محله منطقه به صورت پایلوت در نظر گرفته شد، تصریح کرد: دراین باره یک صندوق پشیبان یا خیریه در نظر گرفته شده تا منابع مالی لازم در اختیار شهروندان قرار گیرد واین در حالی است که درآینده این طرح به سایر مناطق محله نیز تعمیم داده می شود .

 

طباطبایی با تاکید بر اینکه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای مدرکی به این افراد داده خواهد شد، ادامه داد: بستر سازی برای فروش محصولات تولیدی شهروندان نیز دردستور کار قرار گرفته به طوری که با ایجاد نرم افزاری کارافرین می تواند باگرفتن یک عکس و  بارگذاری آن در آن نرم افزار محصول تولیدی خود را به همه مردم ایران و حتی دنیا عرضه کند تا بدین منظور نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند .

 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 با اشاره به برپایی بازارچه های فصلی برای فروش این محصولات اظهارکرد: همچنین با انعقاد قرار داد و تفاهم نامه با مراکز فروش سطح منطقه و فروشگاه های زنجیره ای این افراد می توانند نسبت به فروش اقلام خوداقدام کنند. در ادامه نیز با برپایی بازارچه در زیرگذر متروی چهارراه ولیعصر(ع) در تقاطع خیابان ولیعصر(ع) و انقلاب وایجاد تفاهم نامه با مدیرعامل مترو نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کردیم چرا که روزانه 700 هزار تا یک میلیون نفر ازاین ایستگاه تردد می کنند.

 

 وی با بیان اینکه سبک کار ما در محله عباسی اطلاع رسانی است، تصریح کرد: افرادی که تمایل به همکاری داشته و دارای مهارت های خاصی هستند می توانند در این طرح شرکت کنند و این در حالی است که جامعه هدف ما شامل تمامی افراد اعم از سالمند ، نوجوان و یا زن سرپرست خانوار است . سرای محلات خط مقدم تدابیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است . پس آموزش هایی که قرار است به افراد داده شود در سرای محلات انجام می گیرد .

طباطبایی با اشاره به اینکه در صندوق خیریه افراد را ثبت نام می کنیم، یادآورشد: بعد از ثبت نام یک تضمین حداقلی ازافراد گرفته می شود . 13هزار نفر ساکن محله عباسی هستند که حدود 19 درصد از این افراد در محله بیکار و فاقد شغل هستند .

 

 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 با اشاره به محصولات تولیدی در این طرح ادامه داد: زیورآلات ، تابلوفرش، تسبیح سازی ، گلیم بافی ، چهل تکه دوزی ، معرق ، سفال ولباس سنتی از جمله این محصولات هستند . در این زمینه بخش خصوصی و ان.جی.او ها و همچنین خیرین در این طرح مشارکت می کنند. تسهیلات افراد در بازه سه ساله و با افراد کم درنظرگرفته شده است . همچنین بوجه اولیه برای این طرح 300میلیون تومان در نظر گرفته شده است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: