جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 اسفند 1395     
بطری آب با طعم میوه‌ای مناسب دیابتی‌ها


روزنامه ایران: حتماً شده تا حالا  هنگام ورزش کردن از خوردن آب ساده خسته شده‌اید و دلتان خواسته که آب‌های طعم دار یا نوشیدنی‌های شیرین استفاده کنید ولی به دلیل وجود افزودنی‌ها قید آن را نیز زده اید، اخیراً دانشجویی یک بطری بسیار نوآورانه‌ای را برای نخستین بار در جهان ساخته که می‌توان با آن آب را طعم دار کرده و نوشید.
 
در حقیقت این بطری که Flavour Bottle نام دارد، بطری آب است و هیچ مواد یا میوه‌ای در داخل آب ریخته نمی‌شود، بلکه آب خالص است تنها اتفاقی که در این میان می‌افتد این است که این بطری چون دارای نی و دهانه سیلیکونی معطر است، زمانی که نی به دهان گذاشته و آب سالم و ساده نوشیده می‌شود، این دهانه سیلیکونی بوی میوه‌ها را بخوبی متصاعد می‌کند. به گفته محققان مغز ما با احساس بوی معطر دهانه سیلیکونی فریب خورده و فکر می‌کند که آب طعم دار و شیرین نوشیده است. نی سیلیکونی این بطری شامل طعم‌های توت فرنگی، هندوانه، پرتقال، انگور، نوشابه گازدار و... است و هر کسی می‌تواند مطابق علاقه خود بطری معطر مورد نظر خود را خریداری کند.
 
عطر طعم‌ نی‌های بطری تا 12 ماه ماندگاری دارد و می‌توان بعد از آن تنها نی سیلیکونی بطری را عوض کرد. این بطری طعم دار برای کودکان و افراد دیابتی که علاقه زیادی به نوشیدنی‌های شیرین دارند ولی برای بدن آنها ضرر دارد، مفید است چرا که بعد از این دیگر نیازی به نوشیدنی‌های شیرین ندارند بلکه با داشتن یکی از این بطری‌ها و نوشیدن آب ساده، مغز فکر می‌کند که فرد نوشیدنی شیرین و مورد علاقه خود را نوشیده است.قیمت این بطری معطر 10 دلار تعیین شده  و قرار است خردادماه وارد بازار شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: