جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 اسفند 1395     
گردشگر زن دوچرخه سوار از سفر ایران چه گفت؟

سایت شهر:دیلی میل با ربکا لاو مصاحبه ای انجام داده است درباره ی سفرش به ایران که به آن می پردازیم:

بسیاری از مردم غرب،ایران را  کشوری متخاصم می دانند.هفته گذشته در راهپیمایی در ایران،هزاران نفر شعار مرگ بر امریکا سر دادند بخاطر تهدید های ترامپ در مورد آزمایشات موشکی ایران.

اما ربکا لاو که سال گذشته با دوچرخه به سراسر اروپا و خاورمیانه سفر کرده می گوید که مردم ایران در مورد بریتانیایی ها کنجکاو هستند و بسیار از وی استقبال کردند.
 
 گردشگر زن دوچرخه سوار

وی به دیلی میل گفت:بسیاری در غرب بر این باورند که ایران با تروریست ها و تجاوزگران یکی است اما چیزی که برای من جذاب است این است که ایران با اینکه یک کشور اسلامی است اما تفکرات متفاوتی در آن وجود دارد. مهمان نوازی ایرانیان فوق العاده است.یک حس اطمینان بخش و همیشه قابل اعتماد به من می دهد.

زمانیکه دوچرخه سواری می کردم مردم به من مواد غذایی فراوانی می دادند.هندوانه،نان،کیسه های خیار.

وقتی به دنبال جایی برای خواب بودم  تمام کاری که باید انجام می دادم این بود که صبر می کردم تا یک نفر من را به جای مورد نظر ببرد و هیچ زحمتی برای من نداشت.
 گردشگر زن دوچرخه سوار


لاو که دوماه در ایران بود و از بندرعباس تا تهران را با دوچرخه طی کرد توضیح داد که حتی پلیس ها هم مهمان نواز بودند.

وی گفت: پلیس ها به طرز شگفت آوری از من استقبال می کردند .برخلاف مصر،آنها به من اجازه دادند که با دوچرخه خودم سواری کنم و فقط تعداد دفعات کمی من را متوقف کردند.یک بار در گرمای 40 درجه کلاه خود را برداشتم یکی از آنها به من تذکر داد که کلاه را بر روسری خود بگذارم و پنج دقیقه بعد یکی از افسران پلیس من را به خانه ی خود دعوت کرد و خورشت قیمه خوردیم و در کل سختی آنچنانی نکشیدم.

او می گوید:یکی از جذاب ترین جنبه های سفرش این بود که او می  توانست طرح های داخلی خانه هایی را که می دید بررسی کند.

 گردشگر زن دوچرخه سوار

وی افزود:خانه های ایرانیان بسیار جذاب بودند و دکور، چیزهای زیادی را درباره مردم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی آشکار می کرد.در خانه های روستایی،بسیاری از خانه ها کلا مبله نیستند،فقط فرش های زیبای ایرانی و تشک های نازک که شب ها روی آن می خوابند وجود دارد.آن ها همچنین حمام های بزرگی دارند که سایز آنها تقریبا نصف آپارتمان من در لندن است.خانه های شهری بیشتر به سبک غربی بودند.مردم آنقدر از صمیم قلب به من غذا می دادند که نگرانی من این بود که دوچرخه من دیگر نتواند وزن من را تحمل کند.ظروف عمدتا از کباب ویا خورشت گوشت تشکیل شده بود بعلاوه دوبرابر وزن بدن من برنج.میوه و شیرینی بطور مداوم استفاده می شدند.در ایران همه چیز خوشمزه بود بجز کله پاچه.

لاو می گوید زمانیکه به شهر نایین رفته بود نتوانسته بود به هتل برود به همین خاطر یکی از مدیران مسکن با مهربانی نماز خانه را در اختیار وی قرار داده بود.

ایرانی ها نسبت به ظاهر خود حساس هستند

او می افزاید:ایرانی ها بطرز شگفت آوری نسبت به ظاهر خود حساس هستند.با توجه به مطالعات صورت گرفته نرخ جراحی بینی در ایران هفت برابر امریکاست.

جراحی لب همچنین بسیار محبوب است.جراحی پلاستیک فقط برای زیبایی نیست ،شما در تهران هرروزه دهها زن را می بینید که با چسب های دماغ خود دچار غرور می شوند.بسیاری از آنها آرایش های غلیظ دارند و خط لب خود را بیرون لب ها طراحی می کنند تا لب هایشان بزرگ به نظر برسد.

علاوه بر مهمان نوازی گرم،لاو از سطح تحمل مذهبی ایران و سطح توسعه و زیرساخت تحت تاثیر قرار گرفت. او می گوید: اکثر مردم هیچ مشکلی با یهودیان،مسیحیان و سنی ها نداشتند.وی در ادامه گفت:متروی تهران از لندن تمیزتر و ارزانتر بود.
 گردشگر زن دوچرخه سوار


ایرانی ها نسبت به بریتانیایی ها مشکوک هستند

او می گوید:ایرانی ها یک نگرش متناقض نسبت به بریتانیا دارند.از یک طرف کشور ما را به خاطر فرهنگ و تاریخش دوست دارند و تمایل دارند زبان انگلیسی را یاد بگیرند تا با جهان خارج ارتباط برقرار کنند از طرفی نسبت به دولت انگلیس بسیار مشکوک هستند و آن را روباه مکار می نامند چون همیشه مصمم به ضعیف نگه داشتن ایران است.

نمیشود ایرانی ها را به خاطر این موضوع سرزنش کرد .در سال 1813،بریتانیا یک معاهده را طراحی کردکه ایران را مجبور کرد تا قلمروش را به روسیه واگذار کند.در سال 1925 کمک کرد تا رضاه شاه پهلوی بر تخت پادشاهی بنشیند و از همه مهمتر در 1953امریکا و انگلیس یک کودتا علیه محمد مصدق به پا کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: