جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 اسفند 1395     
بازدید بانوان اثر گذار استان آذربایجان از منطقه 3

به گزارش اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز:بانوان اثر گذار استان آذربایجان شرقی از مجموعه های شهربانو در منطقه 3 تهران بازدید کردند.

بانوان عضو شورای اسلامی شهر  ،کارآفرینان ، مسئول امور اجتماعی و امور بانوان فرمانداری ،مسئول داوطلبان هلال احمر ، اعضای تشکل های غیر دولتی ، خیرین ،دهیاران و جمعی از   مدیران فرهنگی شهرستان سراب از جمله افراد این گروه بودند . 

این بانوان از بخش های مختلف شهربانو از جمله کارگاه چهل تیکه دوزی ، سالن مد و لباس ، ورزشگاه ، خانه کودک ،سالن چند منظوره ، کافی شاپ  ،کتابخانه و... بازدید کردند. 

مهدی پیرهادی درابتدای این بازدید طی نشستی به فعالیت های صورت گرفته  اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در منطقه 3 مانند تمامی  محلا ت تهران ،  سرای محله ساخته شده است و تلاش شده است که هر محله یک مجموعه ورزشی و کتابخانه داشته باشد. 

پیرهادی با بیان اینکه مساجد چند منظور ه در این منطقه طراحی و احداث شده است که دارای کتابخانه و مجموعه ی ورزشی باشد افزود: تجربه نشان داد در محلاتی که این گونه عمل شده است در جذب گروههای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد موفق تر بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه هر چه مشارکت شهروندان بیشتر شود اعتماد آنها به مدیریت شهری افزایش می یابد تصریح کرد: در حال حاضر در هر سرای محله 11 خانه و 54 کانون طراحی شده است و هدف ما این بوده است که مدیر محله بتواند موضوعات محله خود را در حوزه ی سلامت ، پژوهش ،بانوان و... حل و فصل کند.

 

پیرهادی با اشاره به حجم بالای پروژه های عمرانی انجام شده در شهر تهران طی ده سال اخیر اظهار داشت :

 

از سوی دیگر برای هر پروژه ی عمرانی پژوهشی با عنوان " اتاف " انجام می شود تا اثرات اجتماعی و فرهنگی آن پروژه مورد بررسی قرار گیرد.

 

عالیه جواهری مدیر اداره بانوان نیز به فعالیت های این اداره اشاره کرد و افزود: به منظور توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار مراکزی با عنوان کوثر در این منطقه راه اندازی شده است تا بانوان علاقمند علاوه بر آموزش به توانمند سازی برسند و در آمد زایی داشته باشند.

 

 

وی با اشاره به اینکه منطقه 3 در زمینه ی توسعه ی  مشاغل خانگی موفق عمل کرده است اظهار داشت : آموزش شیرینی پزی ،چهل تیکه دوزی ، کافی شاپ ،خیاطی و زیور آلات از جمله دوره های آموزشی و اشتغال زایی برای بانوان بوده است .

 

 شیدایی عضو شورای اسلامی شهر ستان سراب نیز طی این بازدید خاطر نشان کرد: محقق شدن توسعه ی پایدار در کشور بدون در نظر گرفتن سهمی برای زنان امکان پذیر نیست و این مهم از طریق کاربردی کردن و تاثیر مثبت آموزش ها و ایجاد اشتغال در بین زنان آسیب پذیر بر کسی پوشیده نیست .

 

وی ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در جهت ایجاد و تاسیس سراهای محله و مجموعه های شهربانو که گامی مثبت در جهت ایجاد ظرفیت هایی برای بهره مندی زنان و بانوان از امکانات کلانشهرهاست افزود: ارتقای  نقش آفرینی زنان در جامعه از طریق توانمند سازی مهارتی، آنها را از بسیاری از آسیب های اجتماعی و تهدیدها مصون می دارد و بسترساز ایجاد اشتغال پایدار و درآمد زایی است .

 

در خاتمه جلسه نیز بانوان میهمان  از بخش های مختلف مجموعه ی شهربانو بازدید کردند و آرزو سروری مسئول این مجموعه نیز در خصوص فعالیت های شهربانو توضیحاتی را ارائه داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: