جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 بهمن 1395     
همین حالا رمز کارت بانکی خود را عوض کنید

یک زمانی به خاطر خطراتی که همراه داشتن پول نقد به وجود آورده بود، کارت‌های عابربانک اختراع شدند و حالا دوباره به خاطر خطراتی که همراه داشتن کارت عابربانک دارد، باید به پول نقد فکر کنیم!


 
کپی کارت بانکی 
 
سرویس اجتماعی فردا؛ میلاد حسینی: یک زمانی به خاطر خطراتی که همراه داشتن پول نقد به وجود آورده بود، کارت‌های عابربانک اختراع شدند و حالا دوباره به خاطر خطراتی که همراه داشتن کارت عابربانک دارد، باید به پول نقد فکر کنیم! کارت‌های اعتباری شما همانقدر که از پول شما محافظت می‌کردند، این روزها به همان میزان غیر قابل اعتماد به نظر می‌رسند و حالا به غیر از سهل‌انگاری های مردم که گاهی باعث دزدی از کارت‌های عابربانک‌شان میشد باید نگران باشیم که هر لحظه کارت اعتباری ما توسط سارقان کپی نشود.
 
 
کپی کارت عابر بانک در چند ثانیه!
 
مجرمان با سوءاستفاده از غفلت مشتریان و با مهندسی اجتماعی به سادگی اطلاعات حساب بانکی را به سرقت می‌برند. یکی از نکاتی که متاسفانه هموطنان رعایت نمی‌کنند، حفظ محرمانگی رمزهای عبور می‌باشد که به سادگی در اماکن عمومی آن هم با صدای بلند به فروشنده اعلام می‌کنند واین در حالی است که فرد مجرم در فرصتی مناسب کارت بانکی را به سرقت برده و رمز عبور را هم که خود مشتری به او داده است. در یکی از شگردهای مورد استفاده توسط مجرمین که کمی فنی و پیچیده است، نصب قطعات سخت افزاری «اسکیمر» بر روی دستگاه های کارتخوان است. هدف از نصب این ابزار، تهیه یک نسخه کپی از اطلاعات کارت بانکی قربانیان می‌باشد. یکی از مشکلات موجود در این زمینه این است که مشتریان هنگام خرید کارت را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهند و آنها کارت خریدار را تحویل گرفته و مبلغ کالای خریداری شده را کسر می‌کنند و اینجاست که امنیت اطلاعات کارت خریدار به خطر می‌افتد و زمینه کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز فراهم می‌شود و سارق می تواند به وسیله «اسکیمر» اطلاعات کارت شما را در چند ثانیه کپی و بر روی یک کارت خام ذخیره کند.
 
یاد بگیریم خجالت نکشیم!
 

خیلی از مردم می‌گویند که مثلا برای خرید وقتی به یک سوپر مارکت مراجعه می‌کنیم دستگاه کارتخوان در اختیار ما نیست و از ما فاصله دارد و همیشه صاحب مغازه کارت را از ما میگیرد و رمز را می‌پرسد و خودش به جای ما خرید می‌کند. اولا که این کار غیرقانونی است و تمامی مغازه‌داران موظف هستند که دستگاه کارتخوان را جایی قرار بدهند که شما بتوانید خودتان کارت را بکشید و اگر هم کارتخوان از شما فاصله دارد خیلی راحت از مغازه‌دار بخواهید که آن را در اختیار شما قرار بدهد. این که یاد بگیریم در اینجور مسائل خجالتی نباشیم، خیلی بهتر از این است که به خاطر یک تعارف ساده خسارت جبران‌ناپذیری به خود وارد کنید.

باکلاس هم نباشیم!
 

متأسفانه در چند مورد از کلاهبرداری ها مشاهده شده است که این اتفاق به دست کارگر یکی از رستوران‌ها و سفره‌خانه های بسیار شیک رخ داده است؛ جایی که افراد صورتحساب را همان جلوی میز غذا تحویل می‌گیرند و خیلی با کلاس، کارت خود را به همراه رمز به کارگر دودستی تقدیم می‌کنند و بهترین فرصت را در اختیار این کارگرها قرار می‌دهند تا خیلی راحت کارت شما را کپی کرده و در زمانی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید آن را خالی کنند.

 
اسکیمر با شما تعارف ندارد، شما هم نداشته باشید
 
خیلی از کلاهبرداری‌هایی که به واسطه کپی شدن کارت صورت گرفته بود، دقیقا قبل از تعطیلات نوروز سال گذشته بود. سارقان در یکی دو ماه مانده به سال تحویل کارت قربانیان خود را کپی کرده بودند و دقیقا قبل از تعطیلات عید و زمانی که دیگر دست قربانیان به جایی نمی‌رسید، تمام این کارت‌ها را در طلافروشی‌ها و مراکز خرید، تبدیل به سکه و لوازم خانگی کرده بودند. به همین راحتی! وقتی که «اسکیمر» به همین راحتی می‌تواند اطلاعات کارت شما را کپی‌برداری کند و سرمایه شما را نابود کند، پس شما هم تعارف نداشته باشید و خیلی راحت و بدون تعارف به هیچکس اجازه ندهید که کارت و یا رمز کارت شما را در اختیار داشته باشد.
 
سال جدید را با حسرت آغاز نکنید
 

سال 95 برای خیلی ها با یک حسرت آغاز شد، حسرت اینکه اگر کارت بانکی‌ام را در اختیار کسی قرار نمی‌دادم، الان سرمایه‌ام به باد نرفته و در حسابم بود. اگر تا به حال کارتتان را در اختیار کسی گذاشته‌اید تا به جای شما از دستگاه کارتخوان خرید کند و یا رمزش را به کسی گفته‌اید، همین حالا رمز کارت خود را عوض کنید و بدون هیچ تعارف و خجالتی هرگز چنین اجازه ای به کسی ندهید. ناراحتی چند نفر از این که شما برای استفاده از کارتتان به آنها اعتماد نکرده‌اید، خیلی بهتر از این است که سال جدیدتان را به جای شادی، با غصه آغاز کنید. این اتفاق برای کسانی افتاده است که حتی فکر کلاهبرداری از کارتشان به ذهنشان نمی‌رسید. این اتفاق برای کسانی افتاده و می‌افتد که باهوش هستند و با سوءاستفاده از هوش این افراد، سارقان موفق به کلاهبرداری نشده‌اند، بلکه با استفاده از اعتماد بی‌مورد این افراد توانسته‌اند حسابشان را خالی کنند. از همین الان تصمیم بگیریم که دیگر هرگز کارت بانکی‌مان را هیچ وقت در اختیار هیچکس قرار ندهیم و به جای خجالت کشیدن درباره این موضوع، با اعتماد به نفس به همه بگوییم که کارت ما حامل سرمایه ما است و نمی‌توانیم به راحتی سرمایه‌مان را دودستی تقدیم کسی کنیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: