جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 28 بهمن 1395     
راه‌های بدون دردسر افزایش قیمت در شب عید!

وبلاگ > پورمحبی، فرزین - شیوه های افزایش قیمت اجناس دولتی و بخش خصوصی

 

بهترین فصل گرانی شب عید و ایام بعد از عید است.(یعنی همین روزها) اما گران کردن اجناس هم مثل ویالون زدن، قلق مخصوص به خودش را دارد که در صورت عدم رعایت آن، هم باعث درد می شود و هم سبب سوزش و خونریزی! لذا جهت تنویر افکار عمومی اصول آنرا به شرح ذیل تقدیم می کنیم.

الف) گران کردن اجناس دولتی مانند: بنزین ، آب ، برق ، گاز و.... .

1- مرحله زمینه سازی) سخنگوی دولت: «برنامه ای برای گران کردن اجناس نداریم».

2- مرحله جا انداختن) سخنگوی دولت: «هر گونه گرانی را تکذیب می کنیم»

3- مرحله اجرای نرم) سخنگوی دولت: «20 درصد گران می کنیم! اما یارانه اش را می دهیم تا خودتان مدیریت کنید.»

4- مرحله اجرای نسبتا نرم) سخنگوی دولت: «یادمان نبود خیلی از یارانه ها را قطع کردیم! بنابراین، در عوض گران شدن اجناس، کیفیت آنها را افزایش می دهیم. بعنوان مثال، مدارس دولتی را «هیات امنایی» می کنیم که هم خیلی با حال است و هم با کیفیت!»

5- مرحله اجرای زیر) سخنگوی دولت: «با توجه به اینکه هنوز برخی از تحریم ها باقی مانده اند- امان از دست این ترامپ لعنتی و کنگره و سنایش- متاسفانه نتوانستیم کیفیت اجناس را افزایش دهیم پس برای رفاه حال عموم، اجناس گران شده را به همان حالت قبل برمی گردانیم و آنها را 20/0درصد (!) ارزان می کنیم!»

ب) گران کردن اجناس غیر دولتی مانند: لبنیات ، خودرو ، نان و ...

1- مرحله زمینه سازی) سخنگوی اتحادیه صنوف: «تمامی نرخ ها طی جلساتی مستمر، مصوب شده و در صورت عدم رعایت کسبه، به شدت با آنها برخورد خواهد شد.»

2- مرحله جا انداختن) سخنگوی اتحادیه صنوف: « گران شدن تعدادی از کالاها کاملا طبیعی و مقطعی است چون مربوط به فصل و نزولات جوی مخصوص این فصل است که در پایان آن، مرتفع خواهند شد»

3- مرحله اجرای نرم) سخنگوی اتحادیه صنوف: «کسبه می توانند برای رفاه حال عموم با گذاشتن آپشن بر روی کالاهای خود نرخ ها را رقابتی کنند. (توضیح: نرخ های مصوب مربوط به اجناس بدون آپشن هستند) بعنوان مثال نان سنگک می تواند همچون یک خودروی ملی با چندین آپشن مختلف، در این اشکال عرضه شود: خشخاشی - دو رو خشخاشی- کنجدی - دو رو کنجدی - کنجدی با خشخاشی یک رو و دو رو- همراه با سبزیجات معطر و غیر معطر و همه موارد فوق در سایز های: small, medium,large»

4- مرحله اجرای نسبتا نرم) سخنگوی اتحادیه صنوف: «کسبه محترم؛ منظورمان از «آپشن» یعنی ارتقا کیفیت، نه کم کردن و یا کوچک کردن محصول و منظورمان هم از «نرخ رقابتی» صرفا گران کردن نبود!»

5- مرحله اجرای زبر) سخنگوی اتحادیه صنوف: «درست است کالاها کمی گران شده و کیفیت لازمه و در شان یک ایرانی را ندارند اما در عین حال شما هموطنان عزیز هم باید صبور باشید و تا می توانید از تولیدات ملی و داخلی حمایت کنید. - فراموش نکنید که ما می توانیم - خیالتان هم راحت؛ پولش جای دوری نمی رود و فقط از این جیب به آن جیب می شود، چون مال صنعت خودمان است.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: