جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 مهر 1393     
آخرین قسط بدهی هند به ایران

ایسنا: منابع هندی اعلام کردند مکانیسم پرداختی که در ماه‌های ژوئن و ژوییه برای پرداخت بخشی از بدهی نفتی هند به ایران مورد استفاده قرار گرفته بود، برای تسویه 400 میلیون دلار دیگر از این بدهی مجددا استفاده خواهد شد.

ایندیا تایمز نوشت: هند از هفته جاری 900 میلیون دلار از پول نفت خریداری شده از ایران را در دو قسط پرداخت خواهد کرد.

این پول علاوه بر 1.65 میلیارد دلاری خواهد بود که آخرین بار برای تسویه بیش از یک سوم از چهار میلیارد دلار بدهی نفتی هند به ایران پرداخت شد.

پالایشگاه‌های هندی اولین قسط به میزان 400 میلیون دلار را روز دوشنبه به ایران پرداخت خواهند کرد و 500 میلیون دلار دیگر پیش از 24 نوامبر که مهلت تعیین شده برای مذاکرات هسته ای است، پرداخت خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، در حالیکه پرداخت اولین قسط مشخص شده اما تاریخ قسط بعدی هنوز از سوی بانک مرکزی هند تصمیم گیری نشده است.

پالایشگاه‌های هند 1.65 میلیارد دلار بدهی تسویه شده قبلی را در سه قسط مساوی 550 میلیون دلار در 26 ژوئن، هشتم ژوییه و 24 ژوییه پرداخت کردند.

از فوریه سال 2013 که آمریکا کانال‌های پرداخت پول به ایران را با هدف تحت فشار قرار دادن ایران بر سر برنامه هسته ای بلوکه کرد هند 45 درصد از پول نفت خریداری شده از ایران را از طریق شعبه بانک "یو سی او" در کلکته به روپیه پرداخت می‌کند و برای باقی آن به دنبال راهی برای پرداخت بوده است.

بدهی‌های نفتی گذشته هند به ایران حداکثر به چهار میلیارد دلار بالغ می‌شود.

پالایشگاه‌های هندی معادل 400 میلیون دلار به حساب روپیه ایران نزد بانک "یو سی او" واریز خواهند کرد و این پول به بانک مرکزی هند منتقل می‌شود که این این پول را به دلار تبدیل می‌کند و پس از اینکه تایید شد ایران طلبش را به درهم از بانک مرکزی امارات دریافت کرده است، به حساب این بانک منتقل خواهد کرد.

از ژوییه سال 2011 هند 55 درصد از پول خرید نفتی خود از ایران را از طریق هالک بانک ترکیه به یورو پرداخت می‌کرد و باقی 45 درصد را به روپیه به حساب بانک "یو سی او" واریز می‌کرد. پرداخت به یورو در فوریه سال 2013 متوقف شد در حالیکه پرداخت به روپیه از طریق بانک "یو سی او" ادامه یافت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: