جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 اسفند 1392     
قیمت جهانی نفت افزایش یافت

با پیش بینی رشد تقاضا از سوی کشورهای صنعتی و بازارهای نوظهور قیمت جهانی نفت امروز افزایش یافت و به بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید.
 
به گزارش تسنیم، به دلیل پیش بینی احیای رشد تقاضا برای نفت از سوی کشورهای صنعتی و بازارهای نوظهور قیمت نفت امروز افزایش یافت و به بالای 110 دلار در هر بشکه رسید.
کشورهای عضو گروه 20 اعلام کرده اند که قصد دارند در طی پنج سال آینده بیش از 2 تریلیون دلار تولید بیشتر داشته باشند و ده ها میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کنند. این کشورها خوش بینند که دوران سخت بحران ریاضتی را پشت سر گذاشته اند.
کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا در چند هفته اخیر به دلیل سرمای هوا نیز در افزایش قیمت نفت موثر بوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت پس از پشت سر گذاشتن دو هفته متوالی افزایش، امروز نیز 21 سنت افزایش یافت و به 110 دلار و 6 سنت در هر بشکه رسید. همچنین قیمت نفت خام آمریکا پس از رسیدن به ثبت رکورد رشد 6 هفته ای که طولانی ترین نوار رشد در بیش از یک سال گذشته است، امروز نیز 27 سنت افزایش یافت و به 102 دلار و 47 سنت رسید.
میشائیل مک کارتی تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «چشم انداز بازار انرژی در حال حاضر مثبت است.» وی افزود: «این بیشتر به بخش تقاضا بر می گردد. پیش بینی می شود تقاضای جهانی برای نفت رشدی منطقی داشته باشد.»
مک کارتی ادامه داد، عدم وجود آماری که چشم انداز رشد تقاضا برای نفت را در طی چند روز آینده نشان دهد، بدان معناست که عوامل فنی و دیگر عوامل نظیر ارزش دلار آمریکا ممکن است بر قیمت ها تاثیر بگذارند.
وی پیش بینی کرد، حالا که مقاومت در مرز 100 دلار در هم شکسته، قیمت نفت خام آمریکا در مرز 103 دلار با مقاومت کمتری مواجه خواهد شد. اگر قیمت نفت خام آمریکا به بیش از 103 دلار افزایش یابد، سقف قیمت مهم بعدی 108.50 تا 110 دلار خواهد بود.
وی افزود، نفت برنت نیز سطح مقاومت مهم موجود در مرز 109.50 تا 110 دلار را شکسته و اکنون با مقاومت کمتری در مرز 111.50 دلار مواجه است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: