جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 مهر 1393     
سینما را با این طرح‌ها نابود نکنیم

 درباره شایعه مطرح شدن طرح سلب اختیار وزارت ارشاد از صدور پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: خیلی از طرح‌ها ممکن است به ذهن افرادی برسد اما این دلیل بر اجرایی بودن یا مفید بودن آن نیست.

 وی توضیح داد: در مجلس اداره کل تطبیق قوانین وجود دارد که وظیفه‌اش تطبیق طرح‌ها با قانون اساسی است. شورای نگهبان هم از نظر شرعی و قانونی بر این قانون‌ها نظارت می‌کند.

 تهیه‌کننده «چهارشنبه سوری» با اشاره به اصل تفکیک قوا در جمهوری اسلامی گفت: نباید شاهد تداخل وظایف در بحث قانون باشیم. وظیفه هر سه قوه تعریف شده است؛ نه مجلس کار اجرایی می‌کند نه دولت دست به قانونگذاری می‌زند. این طرحِ عجولانه می‌تواند باعث مشکلات زیادی در عرصه فرهنگ شود.

 وی با تاکید بر اینکه چنین حاشیه‌سازی‌هایی به نفع سینمای کشور نیست، اظهار کرد: اشتباهاتی از این دست در زمان آقای شمقدری اتفاق افتاد و باعث شد که حوزه هنری تیشه به ریشه سینما برسد. این اتفاقات این روزها به شکل متفاوتی رخ نموده و باید یادآوری کرد که اگر با شخص یا گروهی مشکل داریم، به جای آن شخص و گروه، سینما را نابود نکنیم.

 سیدجمال ساداتیان در پایان این گفت‌وگو با اشاره به نامه اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس برای نمایش ندادن چند فیلم خطاب به وزارت ارشاد گفت: مجلس وظیفه مهم نظارت بر اجرای قانون را در کنار سایر کارکردها خود دارد که از حقوق نمایندگان است و نمی‌توان آن را از مجلس گرفت اما وقتی نگاه نظارتی، سیاسی شود، همین معظلات پیش می‌آید.

 تهیه‌کننده «چهارشنبه سوری» و «به رنگ ارغوان» ابراز امیدواری کرد که مجلس با بی‌طرفی بیشتری بر امور نظارت کند تا مشکلی پدید نیاید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: