جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 بهمن 1395     
پردیس خدمت گامی برای خدمت رسانی به نیازمندان منطقه 21

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، با آغاز دهه مبارک فجر ، منطقه 21 با راه اندازی پردیس خدمت در 3 مسجد محوری منطقه امکان ارائه خدمات و تسهیلات برای نیازمندان منطقه را فراهم کرده است.

امیر جاوید پور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 21 با اعلام این خبر افزود :طرح جهاد مهربانی با ماموریت ایجاد مدل (( محرومیت زدایی مردمی)) طراحی شده  و این ماموریت ناظر به فعال سازی پتانسیل ها و ظرفیت های داوطلبانه مردمی و جهادی در محلات محروم است و اصلی ترین ماموریت طرح جهاد مهربانی ارائه خدمت و رفع محرومیت از مستضعفین جامعه با مشارکت همه اقشاردر این طرح بزرگ تعریف شده است.

جاوید پور در ادامه از قابلیت های این طرح، محور قرار دادن مساجد را ذکر و مسجد محوری را عاملی تاثیر گذار در توسعه حوزه فرهنگ دانست و گفت :  اگر می خواهیم به رشد و توسعه فرهنگی دست یابیم و به عمق بخشی آموزه های اجتماعی و فرهنگی در جامعه دست پیدا کنیم باید مساجد را محور اصلی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قرار داده و باید با تاکید به هویت محلی و محوریت قرار دادن مساجد به دنبال رشد و توسعه محله باشیم.

جاوید پور در ادامه گفت : مسجد بعنوان یک پایگاه عظیم فرهنگی و مکانی که بر پایه های تقوا نهاده شده از جمله مکان هایی است که در سراسر تاریخ اسلام و مسلمین نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است، ضمن آنکه باب بندگی و اخلاص را برای مردمان می گشاید، مکانیست تا مردم به عنوان برادران دینی از حال یکدیگر با خبر شده و با همفکری و همیاری گره از مشکلات فردی و اجتماعی جامعه اسلامی باز نمایند.

جاوید پور در شرح فعالیت های اجرایی طرح پردیس خدمت در مساجد گفت : این پردیس با تشکیل چهار کار گروه درمانی ، مددکاری، مشاوره دینی و مشاور حقوقی با هدف خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان ، ترویج روحیه جهادی در بین شهروندانم و همچنین برپایی و تجهیز دارو خانه ی پردیس، ارجاع بیماران به پزشک متخصص ، ارایه تسهیلات اماکن ورزشی و تامین سبد کالا در کنار بسته های اهدایی میوه کار خود را آغاز نمود.

وی تصریح کرد: به منظور سهولت دسترسی شهروندان منطقه 21، در هر ناحیه یک مسجد و یک پردیس پیش بینی شده که تا پایان دهه فجر همه روزه از ساعت 15 الی 20 پذیرای مراجعه کنندگان خواهند بود.

امیر جاوید پور در خاتمه با افتخار دانستن خدمت به محرومین و نیازمندان که همیشه از اولویت ها و تاکیدات مقام معظم رهبری  " مدظله العالی " بوده است ، ابراز امیدواری کرد به زودی زمینه ی اجرای اینچنین برنامه هایی با تویعه کمی و کیفی بصورت مستمربا استفاده از همه ظرفیتها در سطح منطقه برقرار خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: