جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 بهمن 1395     
طرح سفیران فرهنگی در منطقه 3 کلید خورد

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، برای نخستین بار در شهر تهران، طرح  سفیران فرهنگی در منطقه 3 تهران طی مراسمی در مجتمع فرهنگی قلهک آغاز شد.

مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه  افزایش نظارت و تعامل با شهروندان را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و افزود :  یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشور ما  تحول فرهنگی است و در این راستا طرح سفیران فرهنگی برای نخستین بار در محله ی قلهک اجرا شده است .

پیرهادی با بیان اینکه اگر نظارت از طرف مردم باشد کار دقیق تر انجام می شود ، خطاب به شهروندان حاضر در این برنامه که به عنوان سفیران فرهنگی محله ی قلهک انتخاب شده اند اظهار داشت : اگر ما شهروندان نخواهیم اتفاقات خوبی در محله ی ما نمی افتد و شهرداری در این زمینه تنها نقش تسهیل گری دارد.

معاون شهردار منطقه 3 افزود: طی سال های اخیر 13 کتابخانه و چندین مجموعه ی ورزشی و فرهنگی در محلات این منطقه احداث شده  و پارک ویژه معلولین نیز در بوستان شریعتی ایجاد شده است .

عالیه جواهری مدیر امور بانوان نیز در این نشست  با بیان اینکه در حال حاضر ارتقای فرهنگ شهروندی یکی از دغدغه های مدیریت شهری در تهران است اظهار داشت :  توسعه ی فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات باعث شده است که افراد محله شناخت زیادی از یکدیگر نداشته باشند و در این راستا در تلاش هستیم تا از پتانسیل های محلی به عنوان بازوی کمکی شهرداری استفاده کنیم .

وی خطاب به سفیران فرهنگی محله ی قلهک گفت: شما می توانید به عنوان نماینده شهرداری در کوچه و محله خود باشید و مشکلات و نیازهای محله خودرا به شهرداری انتقال دهید .

وی با اشاره به ویژگی های منطقه 3 اظهار داشت : با توجه به تحقیقاتی که در سال 95 انجام شده است این منطقه رو به سالمندی است  و ارتباط بین والدین و فرزندان کم شده است در این راستا رفع نیازهای سالمندان در محلات مورد توجه قرار می گیرد.

جواهری با اشاره به اینکه محله ی قلهک به عنوان پایلوت در منطقه 3 انتخاب شده است افزود: برپایی دوره های آموزشی ، رفع آسیب هاو تعامل بین محلات  از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح سفیران فرهنگی است و در این راستا دست یاری شما را می فشاریم .

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: