جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 بهمن 1395     
ترامپ و خطر ماجراجویی‌های خارجی

روزنامه خراسان: پل آر. پیلار استاد دانشگاه و عضو سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) با طرح این سوال که آیا ترامپ به یک مداخله‌جو تبدیل می‌شود یا خیر؟ گفت:سابقه ای طولانی از  سیاستمداران به ویژه آن هایی که عوام فریب بودند، وجود دارد که با تضعیف چهره داخلی و از دست دادن حمایت، به دنبال ماجراجویی خارجی رفتند تا توجهات را از مشکلات داخلی منحرف کنند و با جمع کردن احساسات ناسیونالیستی محبوبیت از دست رفته و وحدت لازم را بازیابند.
 
نظرات ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی اش نشان می داد که او به دنبال دخالت کمتری در امور نسبت به پیشینیان خود است. اما این می تواند از آن نظراتی باشد که در لحظه تغییر می کند.چیزی که از سخنرانی ها و توئیت های ترامپ برمی آید آینده ای پرمداخله است. آن چه در آینده شاهد هستیم نه تنها به فراز و نشیب های خودشیفتگی رئیس جمهور مربوط است بلکه به فعل و انفعالات میان رئیس جمهور و زیردستان با نفوذش نیز بستگی دارد.
 
مفسرانی که به دنبال مواضع تند ترامپ هستند یا دخالت او در حوادث ناگوار خارجی را کمتر احتمال می دهند، ممکن است با وجود خودشیفتگی ترامپ با شگفتی‎ های ناخوشایندی روبه رو شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: