جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 بهمن 1395     
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، رفتار دولت دوگانه است؛ اگر دولت واقعا دل نگران شهرهاست چرا منابع شهرداری ها را کاهش می دهد؟

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حادثه پلاسکو واقعه تلخی بود که تلنگر اساسی به مدیریت کلان کشور وارد کرد، گفت: حادثه پلاسکو با رفتار دوگانه ای از سمت دولت مواجه شد از یک سو دولت از روز اول شروع به ابراز ناراحتی و تاسف از حادثه رخ داده کرد اما در نقطه مقابل در هفته های گذشته طی برنامه ششم توسعه در اقدامی گام در مسیر کاهش و حذف بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری ها کرد. کسر بودجه ای که دودش تنها به چشم مردم می رود.

سیدجواد ابطحی ، با تاکید بر اینکه فضای کنونی جامعه به واسطه حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و شهادت آتش نشان ها عزادار است و اقدامات سیاسی برخی نمایندگان مجلس تنها در جهت سلب مسئولیت برخی دستگاه ها از تقصیراتی است که متوجه شان است، تصریح کرد: اگر نگاه کلانی به این پرونده بیندازیم می بینیم که شهرداری حداقل تذکراتی به صاحبان ملک و سایر دستگاه ها درخصوص ایمن نبودن این بنا داده است، اما سایر دستگاه ها حتی همین کار را نیز نکرده اند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم با انتقاد از اینکه درست نیست که برخی در تلاشند که تقصیرها را گردن دیگری بیندازند، آنهم در شرایطی که تهران کلانشهری است که بالقوه در محاصره خطرات بسیار زیادی واقع شده است، افزود: در خصوص حادثه پلاسکو آنچه مهم است این است که باید ببینیم که امکانات و وظایف شهرداری چیست و چه قدرتی برای پلمپ کردن واحدهای صنفی دارد. آیا وزارت کار در این حادثه دخیل است است یا خیر. آیا بنیاد مستضعفان و مالکان و مستاجران به خوبی عمل کرده اند؟ تکلیف آن همه کپسول گاز پیک نیکی که بدون رعایت نکات ایمنی در ساختمان بوده است چیست؟

وی با تاکید بر اینکه حادثه پلاسکو درس عبرتی برای مدیریت کلان کشور بود تا هر چه زودتر در خصوص بحران های تهران و سایر شهرها فکر اساسی کند، تاکید کرد: تهران کلانشهری است که در محاصره خطرات اساسی قرار دارد از همین رو تاکید می کنم مسئولان دولتی نباید بعد از حادثه به فکر حل مشکلات بیفتند، بلکه هنر مدیریت این است که پیشگیری کند.

ابطحی با عنوان اینکه حادثه پلاسکو تلنگری به مدیریت کلان کشور زد و نباید این تلنگر وارد بحث های سیاسی شود تا طیف خاصی تلاش کند تا رقیب احتمالی انتخابات آینده را از دور حذف کند، خاطر نشان کرد: این نوع رفتارها خیانت به خون تک تک آتش نشان های حادثه پلاسکو است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: نباید فراموش کنیم که امکانات شهرداری تهران و سایر شهرداری های کشور محدود است و دولت نیز به تازگی با وجود تمامی این محدودیت ها اقدام به حذف درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده از بودجه شهرداری ها کرده است. این چه رفتار دوگانه ای است که دولت در پیش گرفته است از یک سو دل نگران شهر هستند و از سوی دیگر منابع شهرداری را کاهش می دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: