جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 بهمن 1395     
استراتژی جدید خودرویی دولت :
کیفیت در اولویت قرار گرفت

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، پس از تاکیدات اخیر وزیر صنعت در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو  مبنی بر اهتمام جدی خودروسازان نسبت به ارتقاء کیفی خودروها ، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تایید این مساله گفت : امروز کیفیت باید اولویت اول صنعت خودرو ایران باشد.

عبدالله رضیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : با ارتقاء کیفی خودروهای داخلی قطعا جریان حاکم بر تولید در شرکتهای خودروساز تغییر خواهد کرد.

وی با ابراز نگرانی از شرایط کنونی خودروسازی در ایران ، افزود : متاسفانه شرایط کنونی صنعت خودرو ایران به لحاظ کیفیت در تولید چندان امیدوار کننده و رضایت بخش نیست.

وی با اشاره اینکه به مهمترین مشکل صنعت خودرو کیفیت تولیدات داخلی است ، تصریح کرد : باید خودروسازان محصولاتی با کیفیت بالا و رقابتی را تولید نمایند تا ضمن پاسخ گوی به نیاز مشتریان داخلی ، شرایط خوبی را در بازارهای صادراتی بدست آورند.

وی کیفیت و از سویی سرمایه در گردش را دو چالش جدی صنعت خودرو ایران دانست و گفت : عدم تولید و عرضه خودروهایی با کیفیت رقابتی و همچنین نبود سرمایه در گردش مناسب ،متاسفانه مشکلات زیادی را در مقابل خودروسازان و بازار خودرو ایران قرار داده است.

نماینده قائمشهر در خانه ملت ، اظهار داشت : متاسفانه مشکل سرمایه در گردش موجب افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان و بالا رفتن مطالبات معوقه واحدهای قطعه سازی شده است.

رضیان افزود : باید منابع مالی مناسبی برای تامین سرمایه در گردش در اختیار واحدهای تولیدی به خصوص قطعه سازان قرار گیرد این در حالی است که عدم فراهم سازی این شرایط  و افزایش مطالبات آنها از خودروسازان، موجب تحمیل شرایط سختی بر واحدهای قطعه سازی شده است .

وی گفت : البته انتظار می رود اجرای همکاری های جدید خودرویی بر جریان جذب سرمایه گذار خارجی و توسعه و بهبود فعالیت قطعه سازان داخلی و حفظ اشتغالزایی در کشور نقش موثری داشته و موجب رونق و تغییر شرایط تولید در قطعه سازی کشور شود.

وی همچنین به هدف گذاری 30 درصدی تولیدات جدید در همکاری با شرکتهای خارجی پرداخت و اظهار داشت : باید کیفیت تولیدات داخلی ارتقاء یابد تا خودروهای جدید نیز در بازارهای خارجی مورد رضایت و توجه مشتریان قرار گیرند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: