جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 مهر 1393     
سرمایه گذاری 200 بیلیون دلاری برای پروژه های ریلی و مترویی در خاورمیانه

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد سرمایه گذاری های عظیم بی سابقه ای برای خطوط ریلی خواهند بود.

از اولین شبکه ریلی پرسرعت آفریقا در مراکش تا اولین طرح ریلی عمان بیلیون ها دلار برای پروژه های مترویی و ریلی سرمایه گذاری خواهد شد.

امروزه در هر کشوری برنامه های مترویی یا ریلی دارد و به طور کلی چندین پروژه مترویی و ریلی انجام شده یا در دست احداث با ارزشی بالغ بر 200 بیلیون دلار در خاورمیانه وجود دارد. در واقع این امر نشان دهنده بیش از 33700 کیلومتر مسیرهای اصلی و 3 هزار کیلومتر خطوط مترویی جدید در این منطقه است.

Cosema Crawf، معاون ارشد و مدیر عمکلرد جهانی حمل و نقل و راه آهن در Louis Berger گفت: "شاید بتوان خاورمیانه را سریع ترین بازار روبه رشد برای راه آهن و حمل و نقل در دنیا دانست."

وی افزود: "شهرها رو به رشد هستند و حمل و نقل نیز در حال افزایش است. خطوط راه آهن پر سرعت، به ویژه در چین، در تعداد زیاد در حال ساخت هستند."

راه آهن پر سرعت که در خاورمیانه به عنوان یک نوآوری محسوب می شود تاریخ طولانی دارد. Crawf اظهار داشت: "ژاپن امسال پنجاهمین سال ساخت راه آهنShinkansen  را جشن می گیرد و در حال ساخت نسل بعدی قطارهای ماگلو است که در عرض 1 ساعت فاصله 500 کیلومتری بین توکیو و اوساکا را طی خواهند کرد. Louis Berger نیز درگیر عرضه تکنولوژی همین قطارهای ماگلو در ایالات متحده است تا بتواند جابه جایی یک ساعته بین واشنگتن DC تا نیویورک را ممکن سازد."

اولین راه آهن پرسرعت در منطقه شورای همکاری خلیج فارس پروژه 450 کیلومتری Haramain است که جده را با مکه، مدینه و رابغ مرتبط می کند. قرار است این مسیر در سال 2015 افتتاح شده و در خاورمیانه رکورد بشکند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: