جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 بهمن 1395     
مجلس باید برای پرونده ساختمان های نا ایمن تعیین تکلیف قانونی کند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس باید برای پرونده های ساختمان های نا ایمن شهر تعیین تکلیف قانونی کند، گفت:  قانون باید برای دولت و شهرداری راه های قانونی فراهم کند که این دستگاه ها تنها به اخطار اکتفا نکنند بلکه ضمانت اجرایی نیز داشته باشند.

سیده فاطمه ذوالقدر اظهار کرد: از مسائل پیش روی مجلس ورود به پرونده پلاسکو است و در کنار آن باید به طور ویژه مدیریت بحران مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان تهران افزود: حادثه دلخراش پلاسکو زنگ خطری برای همه مسئولان و متولیان وضعیت ایمنی شهری به ویژه در کلانشهر تهران بود و حالا باید مشکلات موجود قانونی مطرح و مورد رسیدگی مجلس قرار گیرد.

ذوالقدر افزود: مجلس باید برای تعیین تکلیف ساختمان هایی که عمر زیادی دارند و مبتلا به فرسودگی هستند و یا ساختمان های نا ایمن که قدمت بالایی دارند ورود پیدا کند تا اگر موارد ایمنی را رعایت نمی کنند ، با آنها برخورد شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در همه کشورهای جهان قوانین سخت گیرانه ای در خصوص رعایت مسائل و نکات ایمنی برای ساختمان ها به ویژه با قدمت بالا وجود دارد و این موضوعی است که در مجلس نیز در دستور کار قرار می دهیم.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مسئله اینکه راه پله ها باید از مواد قابل اشتعال خالی باشند و یا سیم های برق باید در سر جای خود قرار گرفته باشند موضوعی است که سال ها است در همه دنیا رعایت می شود اما هنوز در کشور ما با وجود اخطارهای آتش نشانی به این مسائل بی توجهی می شود پس باید برای آن روند قانونی مشخصی تعیین شود.

عضو مجمع نمایندگان تهران افزود:ساختمان هایی که قدمت بالا دارند باید به صورت دائم از لحاظ ایمنی بازدید شوند و شهرداری نیز به طور دائم باید گزارش این بازدید ها را منتشر کند که در صورت تخلف به اخطار اکتفا نشود بلکه این اختیار را داشته باشد تا نسبت به برخورد دقیق قانونی اقدام کند.

ذوالقدر افزود: بزودی از مسئولان مربوط دعوت می کنیم تا درباره ابعاد موضوع در مجلس صحبت کنند تا از این طریق با پیشگیری از وقوع حوادث مشابه دیگری جلوگیری کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: