جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 بهمن 1395     
چه‌طور خوشبین باشیم؟

روزنامه آرمان: افراد خوشبين به واسطه ديدگاه مثبتشان شناخته مي‌شوند. آنها هميشه نيمه پر ليوان را مي‌بينند و مانند خيلي از مردم راهي براي تطبيق بيشتر با جهان اطرافشان مي‌يابند. در اين مقاله به چند ويژگي افراد خوشبين اشاره مي‌كنيم.

آنها اتفاقات بد را نيز درك مي‌كنند

اين ديدگاه كه افراد خوشبين اتفاقات بد و منفي را درك نمي‌كنند، كاملا اشتباه است، بلكه آنها طور ديگري به اينگونه مسائل مي‌نگرند. به عبارت بهتر، برخي مردم باران را مي‌بينند و برخي رنگين كمان را!همه ما با چالش‌هاي مختلفي در زندگي‌مان روبه رو مي‌شويم و گاهي خود را مي‌بازيم، اما مثبت انديشان در برابر چالش‌ها و رويدادهاي ناخوشايند تنها اين جمله را زمزمه مي‌كنند: «اين نيز مي‌گذرد».

انتظارات زيادي دارند

خوشبين‌ها هميشه خوبي‌ها را آرزو مي‌كنند و هرگز خود را براي مواجهه با بدي‌ها آماده نمي‌كنند. اين روش يك روش استراتژيك است كه آنها از اضطراب دور مي‌سازد و به موفقيت نزديك مي‌كند.

خيال‌پرداز هستند

اين گروه از مردم اغلب به اتفاقات خوبي كه مايلند برايشان بيفتد مي‌انديشند، مثل موفقيت در كار، پيشرفت در زندگي زناشويي يا حتي برنده شدن در قرعه كشي!تحقيقات نشان مي‌دهد كه خيال بافي مي‌تواند ميزان خلاقيت را در افراد افزايش دهد.

افرادي مدبر هستند

بسياري از كارآفرينان موفق جهان، افرادي خوشبين و مثبت‌انديش هستند.

گاهي واقع‌بين نيستند

گاهي مثبت انديشي بيش از حد، انسان را از واقعيت دور مي‌كند. البته اكثر افراد خوشبين مي‌دانند كه هر وضعيتي كه در زندگي شان پيش مي‌آيد يا هر مشكلي كه در برنامه‌ريزي رخ مي‌دهد، صرفا يك اتفاق مثبت نيست و بايد در پي حل آن باشند.

اغلب براي بار دوم پيروز مي‌شوند

مردم خوشبين هميشه به دنبال بهترين‌ها هستند. آنها گاهي در كارشان شكست مي‌خورند، اما براي بار دوم همه‌چيز را تغيير مي‌دهند و اصلاح مي‌كنند تا پيروز شوند و بر اين باورند كه مي‌توان شكست‌ها را ناديده گرفت و آنها را به فرصت تبديل كرد. اين افراد اغلب با افرادي شبيه خودشان رابطه برقرار مي‌كنند، البته اين بدان معنا نيست كه هرگز به افراد بدبين و منفي نگر توجهي ندارند!

اهل ريسك كردن هستند

بررسي‌ها نشان مي‌دهد افراد خوشبين بيش از سايرين بر روي كارهاي مخاطره‌آميز سرمايه‌گذاري مي‌كنند و همچنين كمتر از ديگران به پس انداز كردن اهميت مي‌دهند و معتقدند همه‌چيز بايد در حد اعتدال باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: