جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 بهمن 1395     
برگزاری جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با هدف بررسی ابعاد مختلف حادثه ساختمان پلاسکو در مرکز فرماندهی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

این نشست با حضور معاون آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، روسا و دبیران کارگروه های تخصصی شورا با هدف ارائه گزارش عملکرد از عملیات امدادی در ساختمان پلاسکو برگزار و چگونگی درس آموزی از این حادثه برای ارائه راهکارهای اساسی در نحوه استفاده بهینه از نیرو و تجهیزات در شرایط اضطراری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران در این نشست ضمن تسلیت به خانواده بزرگ آتش نشانان گفت: تمام تلاش دستگاه های اجرایی و امدادی در شرایط اضطراری این است که کمترین تلفات را در حوادث داشته باشیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در زمان وقوع یک حادثه بعد از عملیات امدادی باید چرایی بروز این اتفاق و گزارشات اولیه مورد بررسی و درس آموخته ها استخراج و در اختیار سازمان و مدیران قرار گیرد و حتی با بهره گیری از تجربیات، قوانین جدید تصویب شود.

وی با اشاره به تشکیل سامانه فرماندهی حادثه (ICS) با حضور شهردار تهران در محل حادثه گفت: براساس اصل تعیین سطح حادثه در مدیریت بحران، سطح حادثه پلاسکو محلی تعیین شده بود که بعد ملی و بین المللی پیدا کرد و در این حادثه برای اولین بار مستندسازی عملیاتی  به صورت شبانه روزی انجام شد، همچنین مسوولیت ها در صحنه مدیریت حادثه براساس ساختار سامانه فرماندهی حادثه و تجربیات و توان مدیران و سازمان ها به خوبی تقسیم و هماهنگی مطلوبی میان سازمان ها با هدایت ستاد مدیریت بحران تحقق یافت.

وی در پایان تصریح کرد: مراسم خاکسپاری شهیدان آتش نشان باید به صحنه سپاس از فداکاری آتش نشان ها تبدیل شود تا روحیه ایثار و ایثارگری در ملت باقی بماند.

در این جلسه گزارش فعالیت های سازمان های تخصصی عضو کارگروه های شورای هماهنگی در ارتباط با حادثه پلاسکو ارائه و نقاط قوت و ضعف هر یک از فعالیت ها مورد بحث و  بررسی قرار گرفت.

 همچنین بر مستندسازی حادثه و برنامه ریزی به منظور برگزاری جلسات تخصصی برای درس آموزی تاکید شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: