جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 مهر 1393     
جشنواره شهر آماده؛زمانی برای ارزیابی عملی میزان هماهنگی های میان سازمانی

 به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ، مهندس حیدر کلهری دبیر جشنواره شهر آماده با اشاره به فواید برگزاری جشنواره گسترده ای در زمینه مدیریت بحران  با نام " شهر آماده " گفت : هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، فرهنگ‌سازی و بالا بردن سطح آگاهی مردم است. نکته حائز اهمیت ایجاد هماهنگی میان بخشی در بین سازمان های دارای مسئولیت و ماموریت در چرخه مدیریت بحران است.

معاون آموزش ستاد مدیریت بحران شهر تهران در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : موضوع مدیریت بحران شامل چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی است و بر اساس اقداماتی که در  مرحله پیشگیری انجام شود، میزان صدمات و مخاطرات در برابر حوادث و سوانح کاهش می‌یابد. این جشنواره بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های شهروندان در هر چهار مرحله است.

کلهری در ادامه افزود: جشنواره شهر آماده، نخستین جشنواره فرهنگی و آموزشی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است که امیدواریم الگوی مناسبی برای تعمیم به همه شهرهای کشور باشد. از اهداف و دستاورد های این جشنواره ، به عنوان تجربه و تمرین ، هماهنگی میان سازمانها است .

وی یاد آور شد : با توجه به اینکه دستگاه ها و سازمان های مختلفی در خصوص مدیریت بحران فعال هستند ، در حوزه های مختلف با معرفی و شناسایی عوامل  و فعالان از حوزه های پژوهشی گرفته تا ترجمه ، فیلم ، عکس ، داستان ، مستند و در حوزه مطبوعات ؛ از خبرنگاران رسانه ها و جراید ، که در خصوص موضوع مدیریت بحران اقدامات ویژه ای را انجام داده اند تقدیر به عمل خواهد آمد .

کلهری در ادامه گفت : وظیفه اصلی سازمان مدیریت بحران ایجاد هماهنگی میان بخش های مسئول در زمان بحران است و در این جشنواره طی برنامه ها و مانورهایی که برگزار می شود این هماهنگی های میان بخشی مورد ارزیابی قرار می گیرد .

دبیر جشنواره شهر آماده با اشاره به اهمیتی که مبحث آموزش های شهروندی برای شهرداری تهران دارد گفت : در روزهای جشنواره نشست های تخصصی با حضور اساتید و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در سالن های جانبی برج میلاد برگزار می شود . موضوع توجه ویژه به کودک و نوجوان به جهت فرهنگ سازی در محل جشنواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برنامه های مفصل و متعددی را با حضور مدارس شهر تهران در زمان برگزاری جشنواره خواهیم داشت .

وی افزود: در جشنواره شهر آماده هم برای مخاطبان عام و هم برای متخصصان این حوزه، فعالیت‌ها و آموزش‌هایی در قالب برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی طراحی شده است. درک درست و مناسب از مباحثی همچون خطر، خطرپذیری، بحران و آموزش‌های لازم از جمله موضوعاتی  است که در این جشنواره به آن پرداخته خواهد شد.

کلهری گفت : در ایام جشنواره در تمامی مناطق بیست و دوگانه تهران هر روز مانورها و عملیات تخصصی و عمومی با هدف ارزیابی توان عملیاتی و نیز فرهنگ‌سازی برگزار خواهیم کرد.

وی در خاتمه گفت : شعار این جشنواره  "سلام تهران آماده" و "شهروند آگاه، شهر آماده" است و نخستین جشنواره فرهنگی و آموزشی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است که امیدواریم بتواند الگوی مناسبی برای سایر شهرهای کشورمان  باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: