جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 بهمن 1395     
تصاویر نادر از سامورایی‌های زن

خبرگزاري آريا - قسمت عمده دانش و تصورات ما از فرهنگ ژاپن، به واسطه ديدن انيمه‌ها و فيلم‌هاي سامورائي حاصل شده است. براي مثال ميني‌سريال شوگان که اقتباسي از رمان معروف جيمز کلاول بود، از زاويه ديد اين رمان‌نويس بريتانيايي، ژاپن را به ما عرضه مي‌کند. در اين سريال زنان هميشه نقش حاشيه‌اي و پشت صحنه را داشتند. حتي آکيرا کوراساواي بزرگ در فيلم‌هايش از ژاپن فئودال، هيچگاه نقش بزرگي به زنان نداده بود

اما جالب است بدانيد از زمان امپراتوريس جينگو در سال 200 ميلادي، طبقه‌اي از زن‌هاي جنگجو به نام onna bugeisha شکل گرفتند. در اين زمان متعاقب حمله کره‌اي چهاردهمين امپراتور ژاپن به نام امپراتور چوايي کشته شده شده بود. در سال 1881، تصوير او به عنوان نخستين زن روي سکه‌هاي ژاپني نقش بست.
 سامورائی های زن

اين زنان وابسته به خاندان‌هاي اشرافي بودند و مهارت استفاده از سلاح‌هاي مختلف را داشتند.
بشترين جلوه و شکوه اين سامورائي‌هاي زن در قرن 12 و 13 بود. اما چهره شناسخته‌شده و شاخص آنها در قرن 19 مي‌زيست و نوکانو تاککو نام داشت. هنگامي که در ميدان جنگ از ناحيه سينه گلوله‌اي خورد، در آستانه مرگ از خواهرش خواست که سر از تنش جدا کند و آن را دفن کند، مبادا که سپاه دشمن از سر او به عنوان نشان پيروزي بر ژاپني‌ها استفاده کند!

چهره مشهور ديگر سامورائي‌هاي زن تومئو گوزن نام داشت که زن شمشيرزن زيبايي بود که هزار نظامي ژاپني را تحت فرمان داشت.

در اينجا به عکس‌هاي معدودي نگاه مي‌کنيم که از اين زنان در قرن نوزدهم گرفته شده است:
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: