جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 مهر 1393     
خاک ماه به زمین منتقل می شود

مهر:فرآیند انتقال نمونه های خاک ماه به زمین قرار است در حد فاصل سالهای 2023 تا 2025 صورت گیرد با این حال مقامات روسی از پیچیدگیهای این مأموریت صحبت می کنند.

یک شرکت متخصص در زمینه فناوری های هوا- فضا در روسیه این مأموریت پیچیده فضایی را انجام خواهد داد تا زمینه برای بررسی های دقیقتر درباره ماه و جزئیات ناشناخته آن فراهم شود.

ماکسیم مارتینوف از شرکت ان.پی.او روسیه در این خصوص اعلام کرد: این برنامه بزرگ در قالب چهار مأموریت فضایی انجام خواهد شد: نشاندن ماه نشین ابتدایی بر روی ماه، پرتاب مدارگرد که وظیفه دارد تمامی حمایتهای سیستمی و تکنولوژیکی را از این ماه نشین انجام دهد، انجام مأموریت Lunar-27 که عملیات اصلی جمع آوری نمونه های خاک ماه طی آن مأموریت انجام می شود و در نهایت انتقال نمونه هایی از این جرم فضایی به زمین در حد فاصل سالهای 2023 تا 2025.

گفته می شود این نمونه ها از منطقه ای نزدیک به قطب جنوب ماه جمع آوری خواهد شد.

نکته مهم در این مأموریت فضایی نحوه جمع آوری و انتقال نمونه خاک ماه به زمین است به طوریکه دانشمندان روسی تلاش می کنند در این فرآیند خاک ماه به همان حالتی که در این قمر وجود دارد جمع آوری و بدون ایجاد کوچکترین تغییرات دمایی و با حفظ تمامی ذرات آن به زمین منتقل شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: