جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 بهمن 1395     
داروسازان ایرانی فروشنده شدند!

رئیس انجمن داروسازان ایران با پرداختن به مشکلات داروخانه‌ها به دلیل معوقات مالی گفت: برنگشتن منابع مالی از طرف بیمه‌ها با داروخانه ها باعث شده است که داروسازان دیگر نتوانند کارعلمی انجام دهند و تبدیل به یک فروشنده شدند.


خبرگزاری تسنیم: رهبر مژده‌ای آذر در نشست خبری انجمن داروسازان ایران در تشریح مشکلات بیمه‌ای داروخانه‌ها، اظهار داشت: متأسفانه در این مملکت همیشه منتظریم یک حادثه‌ای رخ دهد و آن موقع درباره آن مشکل چاره اندیشی کنیم و یکی از این مشکلات معوقات بیمه‌ها است. داروخانه ها به دلیل مشکلات مالی به خاطر بازنگشتن منابع پولی آنها از سوی بیمه‌ها بیشتر اینکه کار علمی کنند تبدیل به فروشنده شدند.

وی با اشاره به اینکه سالها داروخانه‌ها تحت فشار بیمه‌ها هستند و عملکرد آنها به سلامت مردم لطمه وارد کرده است، عنوان کرد: هم اکنون براساس خبرهایی که شنیدم در سه دانشگاه علوم پزشکی کشور خدمات به بیماران به دلیل همین معوقات بیمه‌ای به صورت کاملاً نقدی صورت می‌پذیرد بنابراین می‌طلبد مسئولان هرچه سریعتر راه حلی پیدا کنند.

ورشکستگی داروخانه‌ها پایین آمدن کرکره آنها نیست

رئیس انجمن داروسازان ایران در پاسخ به پرسشی درباره ورشکستگی داروخانه‌ها، توضیح داد: ورشکستگی یک داروخانه‌ پایین کشیدن کرکره آن نیست زیرا آن داروخانه به هرصورتی که شده است حتی با فروش لوازم آرایشی خود را سرپا نگه می‌دارد ولی یک داروساز دیگر حتی یک دقیقه وقت برای بیمار نمی‌گذارد و یا مجبور است بیش از حد نیاز کار کند و نتواند کار علمی انجام دهد این مولفه‌ها به معنای ورشکستگی است. درحالیکه در کشورهای دیگری مانند آلمان یک داروخانه تا ساعت 6 بعدازظهر فعالیت می‌کند.

مژه‌ای آذر همچنین به مشکلات مالیاتی برای داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان مالیاتی آنقدر فشار بر داروخانه‌ها آورده است که اگر داروخانه‌ای می‌خواهد سرپا باشد یا باید نیروهای خود را اخراج کند یا رو به فروش قاچاق دارو بیاورد و ما شاهد هستیم یک داروخانه بیشتر از یک فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی تحت فشار مالیاتی است درحالی که کار داروخانه یک کار علمی است.

بیمه‌ها هرگز به وظایف خود عمل نکردند

حمید خیری مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان ایران نیز با به نقد کشیدن ساختارهای معیوب بیمه‌ای در کشور، گفت: بیمه‌ها هیچ زمانی به وظایف ذاتی خود عمل نکردند و هرگز نیز پرداخت‌های معوقات آنها به موقع نبوده است و در نهایت این مردم هستند که سلامت آنان به دلیل ساختارهای ضعیف بیمه‌ها به خطر می‌افتد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: