جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 بهمن 1395     
اقدامات بسیار موثری در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بالاخص شهر تهران صورت گرفته است

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش موتورسیکلت های کاربراتوری در تشدید آلودگی هوای کلانشهرها گفت: موتورسیکلت های کاربراتوری جزو وسایل نقلیه پر مصرف هستند و آلایندگی بسیاری تولید می کنند.

بهروز بنیادی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: موتورسیکلت های کاربراتوری به انواع مختلف مورد استفاده شهروندان قرار می گیرند و برای برخی از راکبان منبع درآمدی دارند ولی متاسفانه این وسایل نقلیه از سیستم سوخت رسانی مناسبی برخوردار نیستند و نقش بسزایی در تولید آلایندگی های زیست محیطی دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری اقدامات بسیاری در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بالاخص شهر تهران صورت گرفته است ، لذا دولت مصوبه ای مبنی بر جایگزینی موتورسیکلت های انژکتوری بجای کاربراتوری به واحدهای تولیدی ابلاغ نموده و در پی آن از تولید موتورسیکلت های کاربراتوری جلوگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: موتورسیکلت های هیبریدی و برقی از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند و کلیه راکبان توان خرید آن را ندارند بنابراین نیاز به ارائه تسهیلات خرید این وسایل نقلیه از سوی دولت وجود دارد همچنین می توان از موتورسیکلت های انژکتوری نیز برای جایگزینی با موتورسیکلت های کاربراتوری استفاده نمود.

بنیادی خاطرنشان کرد: شهرداری موظف به فراهم سازی زیر ساخت های استفاده از موتورسیکلت های هیبریدی و برقی است و بایستی جایگاه های شارژ این وسایل نقلیه در سطح شهر فراهم گردد تا با ترغیب شهروندان به خرید این موتورسیکلت ها شاهد کاهش آلودگی هوا در پایتخت باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری از توان و شتاب بیشتری به نسبت موتورسیکلت های هیبریدی برخوردارند، اذعان داشت: برخی از راکبان به دلیل منبع درآمد بودن موتورسیکلت های کاربراتوری نمی توانند اقدام به جایگزینی آنها با موتورسیکلت های برقی نمایند چرا که این وسایل نقلیه از شتاب کمتری برخوردارند بنابراین می توان با شناسنامه دار کردن آنها اجازه تردد به این موتورسیکلت های کاربراتوری را داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: