جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 بهمن 1395     
نقش موتورسیکلت های کاربراتوری در تشدید آلودگی هوای کلانشهرها

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر موتورسیکلت های کاربراتوری در تشدید آلودگی هوای کلانشهرها گفت: کلیه وسایل نقلیه موتوری از جمله موتورسیکلت های کاربراتوری نقش بسزایی در افزایش آلودگی هوای کلانشهرها بالاخص شهر تهران دارند.

همایون یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: موتورسیکلت های کاربراتوری مطابق با استانداردهای سطح جهانی تولید نشده اند و آلایندگی بسیاری تولید می کنند بنابراین تردد آنها در سطح شهر اثرات زیان باری به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: موتورسیکلت های کاربراتوری در حدود 4 برابر خودروهای سواری آلایندگی های زیست محیطی تولید می کنند.

وی اظهار داشت: استفاده از موتورسیکلت های هیبریدی و برقی بجای موتورسیکلت های کاربراتوری می تواند موجب تقلیل میزان آلایندگی های ناشی از سوخت این وسایل نقلیه شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: موتورسیکلت های هیبریدی از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند ولی با ترغیب راکبان به استفاده از این وسایل نقلیه می توان در آینده نزدیک کنترل بیشتری بر کاهش آلودگی هوا داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: دولت و سایر دستگاه های ذیربط در صدد ارائه تسهیلات به متقاضیان برای خرید موتورسیکلت های برقی هستند تا سهمی در کاهش میزان آلایندگی ناشی از سوخت موتورسیکلت ها داشته باشند (البته نباید از رکود اقتصادی حاکم بر جامعه غافل شد چرا که این رکود موجب شده دولت نتواند به راحتی اقدام به ارائه تسهیلات نماید) لذا امیدواریم با حمایت های دستگاه های اجرایی این بستر مالی برای متقاضیان فراهم گردد تا نسبت به خرید اقدام نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: