جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 بهمن 1395     
راه‌اندازی سامانه جدید اطلاعات جامع فضاهای اجتماعی و فرهنگی پایتخت

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی سامانه اطلاعات جامع فضاهای اجتماعی و فرهنگی شهر تهران جهت کمک رسانی به ارائه گزارشات تفصیلی مدیریت شهری پایتخت خبر داد.

امین یاوری با تشریح جزییات این سامانه گفت: در بررسی اهمیت برنامه ریزی جهت مدیریت شهری کلان شهر ها، الزام داشتن اطلاعات پایه به منظور افزایش دسترسی عمومی و پردازش اطلاعات فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق 22گانه پایتخت از نیازهای اصلی پیشبرد اهداف این معاونت به شمار می رود.

وی در ادامه گفت: منابع اطلاعاتی مربوط به فضاهای اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، هنری و خدماتی شهر تهران در بخش های مختلف شهرداری و سازمان های دیگر همانند مرکز آمار، به صورت پراکنده قرار دارند و موجب شده دسترسی یکپارچه، تحلیل اطلاعات و گزارش های تجمیعی از داده ها با سختی های فراوانی همراه باشد.

یاوری با اشاره به منابع اطلاعاتی به روز و متنوع در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: با وجود این امکانات همچنان شاهد ارائه گزارش های تجمیعی اداری و مدیریتی به صورت دستی با کارایی اندک و پایین ترین سطح کیفی هستیم که برنامه ریزی استفاده از اطلاعات به روز به طور مناسب صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ضرورت یکپارچه سازی  و تجمیع منابع اطلاعاتی از فضاهای فرهنگی و اجتماعی شهر تهران به منظور استفاده بهینه از این داده ها در تصمیم گیری کارشناسان و مدیران ارشد، از مهم ترین دلایلی است که اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را بر آن داشته تا نسبت به راه اندازی سامانه اطلاعات جامع فضاهای اجتماعی و فرهنگی اقدام نماید.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در توضیح تکمیلی این سامانه و کارایی آن گفت: امکان تکمیل زنجیره اطلاعات، یکپارچه سازی محتوا و تهیه ابزارهای مورد نیاز برنامه ریزی و مدیریت، امکان اخذ گزارش های مختلف مدیریتی و کارشناسی با صرف حداقل زمان و هزینه و همچنین در دسترس قرار گرفتن اطلاعات طبقه بندی شده این سامانه در اختیار عموم مردم و همکاران جهت تصمیم گیری و سیاست گذاری مدیریت شهری کلان شهر تهران از خدمات این سامانه به شمار می رود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: