جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 دی 1395     
توسعه حمل و نقل پاک و استفاده از خودروهای هیبریدی و ریلی، راه رهایی از آلودگی هوای تهران

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: توسعه حمل و نقل پاک و استفاده از خودروهای هیبریدی و ریلی تنها راه رهایی از آلودگی هوای شهر تهران است.

دکتر مازیار حسینی در جمع خبرنگاران افزود: با اجرایی شدن مصوبات شورای عالی ترافیک و شورای شهر در زمینه کاهش آلودگی هوا قطعا به نتایج بسیار مطلوبی در این راستا دست خواهیم یافت.

وی در ادامه با اشاره به اختلافات شرکت مترو و اداره برق تصریح کرد: بر طبق مصوبه دولت هر دستگاه اجرایی که بیش از 5 مگابایت برق مصرف داشته باشد باید با تولیدکنندگان برق مذاکره و یا اینکه اقدام به احداث نیروگاه نماید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاق نظر دولت و مدیریت شهری مبنی بر توسعه ناوگان ریلی شهری قطعا وزیر نیرو برای رفع این مسئله دستورات لازم را ارائه خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه قریب به دو سوم از هزینه های مترو را شهرداری پرداخت می کند و پرداخت یک سوم از آن توسط شهروندان انجام می شود، بیان کرد: روزانه 3 میلیون مسافر از طریق مترو در سطح شهر جابجا می شوند و بر این مبنا می توانیم برای دریافت مطالبات از دولت از شیوه تهاتر استفاده نماییم.

وی ابراز داشت: شهرداری تهران به دلیل کمبود منابع مالی توان تامین اتوبوس های پاک را ندارد و این مهم از طریق روش های مرسوم نوسازی امکانپذیر نیست ولی با سرمایه گذاری بخش خصوصی این امر را تحقق می یابد.

دکتر حسینی عنوان کرد: تاکنون 50 دستگاه اتوبوس جدید با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی وارد ناوگان اتوبوسرانی شده همچنین 200 دستگاه تاکسی هیبریدی با کمک شهرداری تهران و ارائه تسهیلات به متقاضیان وارد چرخه حمل و نقل شهر تهران شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان اذعان داشت: تاکسی های هیبریدی مذکور برای ارائه خدمات به مسافرین فرودگاه و راه آهن وارد ناوگان شده اند و نرخ کرایه آنها 20 درصد بالاتر از نرخ مصوب سایر خطوط می باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: