جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 دی 1395     
اجرای غربالگری و مشاوره سلامت قلب کودکان در مناطق جنوبی پایتخت

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجرای غربالگری و مشاوره سلامت قلب کودکان طی دو روز جهت اقدامات پیشگیرانه و درمانی قلب کودکان در 6 منطقه جنوبی پایتخت خبر داد.

سمانه زمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مشکلات رایج در مورد بیماریهای مادرزادی قلب مراجعه دیرتر بیمار بدلیل نداشتن علامت بالینی است که با توجه به اینکه اغلب بیماریهای مادرزادی قلب بطور کامل قابل درمان هستند؛ تشخیص به موقع بسیار اهمیت دارد.

 وی افزود: به مناسبت هفته سلامت قلب کودکان، اداره کل سلامت شهرداری تهران  به جهت حساس سازی و افزایش آگاهی شهروندان، با همکاری موسسه خیریه زنجیره امید، نسبت به غربالگری سلامت قلب کودکان ازتاریخ 29 لغایت 30 دی ماه اقدام می کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اعلام کرد: این برنامه در شش منطقه جنوبی از مناطق شهر تهران (مناطق 15 تا 20 ) برگزار می شود که 13 فوق متخصصان جراحی قلب کودکان در 13 خانه سلامت جهت ویزیت و شناسایی کودکان بیمار مستقر هستند.

زمانی، هدف از اجرای این برنامه را شناسایی کودکان بیمار و نیازمند و انجام اقدامات درمانی برای آنها برشمرد و افزود: همچنین در این هفته دوره های آموزشی به منظور آشنایی والدین با نشانه های بیماری های قلبی کودکان و راههای درمان و پیشگیری در خصوص بیماریهای مادرزادی قلبی است بامشاوره پزشکان متخصص در خانه های سلامت، برگزار می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: