جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 دی 1395     
رونمایی از موتورسیکلت های برقی، تاکسی های هیبریدی، دوچرخه های مدرن و ون های برقی در منطقه 12 تهران

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از ناوگان حمل و نقل پاک پایتخت که با حضور دکتر محمد باقر قالیباف در منطقه 12 برگزار و از موتورسیکلت های برقی، تاکسی های هیبریدی، دوچرخه های مدرن و ون های برقی رونمایی شد، گفت: تمرکز اصلی شهرداری تهران بر بازگرداندن آرامش و احیای شرایط زندگی اهالی منطقه 12 است البته در راستای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این منطقه اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

دکتر مازیار حسینی در ادامه این مراسم افزود: امروز در راستای کاهش آلودگی هوای پایتخت 200 دستگاه دوچرخه و 6 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری به بهره برداری می رسد چرا که بایستی سلامت مردم توام با آرامش باشد و به همین دلیل محورهای پیاده راه بسیاری ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: خروج تاکسی های فرسوده همواره یکی از مباحث قابل توجه بوده و در سال جاری 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی شهر تهران خارج و نوسازی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکسی های فرسوده و خودروهای کاربراتوری سهم 40 درصدی در تولید آلودگی هوای پایتخت را به خود اختصاص داده اند بنابراین نوسازی این خودروها در وحله اول دستیابی به هوای پاک قرار دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 300 هزار دستگاه خودرو کاربراتوری در سطح شهر تهران در حال تردد هستند و سازمان تاکسیرانی تعداد 16 هزار دستگاه از این خودروها را به خود اختصاص داده که خوشبختانه در سال جاری 10 هزار دستگاه از آنها نوسازی و از رده خارج خواهند شد.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است که نوسازی ناوگان مینی بوسرانی پایتخت نیز در دستور کار قرار گرفته و برخی از مالکین اقدام به جایگزینی مینی بوس ها با تاکسی کرده اند البته برای نوسازی مینی بوس های فرسوده تسهیلات 20 میلیون تومانی در نظر گرفته شده و 700 دستگاه مینی بوس فرسوده در شهر تهران باقی مانده که 250 دستگاه از آنها در طرح نوسازی ثبت نام نموده اند.

وی با اشاره به ون ها و موتورسیکلت های برقی ابراز داشت: امروز 32 دستگاه موتورسیکلت هیبریدی (با عنوان پیک سبز) در منطقه 12 رونمایی شد و از این پس آماده ارائه خدمت به شهروندان است همچنین 30 دستگاه ون برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه می شود.

وی گفت: نصب فیلترهای دوده با صرف هزینه 40 میلیون تومانی بر روی اتوبوس ها در راستای حفظ سلامت شهروندان صورت گرفته است.

دکتر حسینی عنوان کرد: از این پس معاینه فنی خودروها به صورت آنلاین انجام خواهد شد و بر اساس آن نوبت دهی ها از طریق سایت معاینه فنی انجام می گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه از سامانه پیش بینی وضعیت هوای شهر تهران رونمایی شده است، افزود: این سامانه زمینه های تولید آلودگی هوا را شناسایی و برای روزهای آلاینده پیش رو از طریق آن می توان پیش بینی های لازم را انجام داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: