جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 دی 1395     
اهمیت بیشتر به 2شاخصه جمعیت و وسعت در تخصیص بودجه سال آینده مناطق

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه در بازدید از مناطق مختلف شهر تهران و گپ و گفت با شورایاران و شهرداران نواحی و دبیران محلات مشاهده کرده که همکاری بسیار خوبی بین این مجموعه ها وجود دارد، خواستار تخصیص ردیف بودجه اختصاصی به اجرای طرح ساماندهی و تملک املاک ده ونک شد.

اسماعیل دوستی در تذکر پیش از دستور سیصد و بیست و یکمین جلسه شورا با بیان اینکه بودجه کنونی که شورا به ده ونک اختصاص داده به صورت قطره ای است و شهرداری تنها می تواند در سال 10 ملک در این منطقه را تملک کند، تصریح کرد: لازم است که بودجه رسیدگی و سامان دهی ده ونک را پایدار کنیم مثل دره فرحزاد و دره اسلام آباد چراکه مردم این منطقه نیز با مشکلات عدیده ای در رابطه با املاک مواجه هستند.

وی با اعلام اینکه خرید املاک از سوی شهرداری در این مناطق از زمانی که وی مسئولیت شهرداری منطقه 3 را عهده دار بوده است، ادامه دارد، افزود: پیشنهاد می دهم به جای تخصیص بودجه قطره چکانی، با موافقت شورا مثل دو بخش دره اسلام آباد و فرحزاد، ده ونک نیز در تبصره بودجه به صورت اختصاصی دیده شود وگرنه تا ابد مشکل حاشیه بزرگراه شهید چمران ادامه دارد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین درخصوص وضعیت شهرداری منطقه 4 نیز گفت: منطقه چهار تهران 11درصد جمعیت شهر را در خود جای داده در حالیکه تنها 10 درصد از مساحت پایتخت را دارد. از آنجائی که بودجه این منطقه نیز مثل منطقه 10 بسیار ضعیف است، نیاز به تخصیص بودجه و اعتبار اختصاصی دارد.

دوستی ادامه داد: پیشنهاد من این است که در بودجه سال آینده هم جمعیت و هم وسعت مناطق را در زمان تخصیص بودجه ها در نظر بگیریم زیرا تنها با این اقدام می توانیم مشکلات این منطقه و سایر مناطق را برطرف کنیم.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت: آقای چمران شما آیت الله هاشمی رفسنجانی را هم بیشتر از من می شناسید و هم با ایشان مانوس تر و هم رزم بودید. ایشان بر گردن همه مردم ایران حق دارد به ویژه مردم تهران. از همین رو خواستار آن هستم که هر چه سریعتر یاد این یار دیرین امام راحل(ره) و رهبری را ماندگار کنیم.

دوستی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می دهم اسم یکی از خیابان های اصلی تهران را به نام ایشان اختصاص دهیم یا یک بزرگراه از جمله رسالت نه اینکه یک خیابان را نصف کنیم. از همین رو پیشنهادم این است که اتوبان رسالت را به نام ایشان تغییر نام دهیم به 2 دلیل یک اینکه این بزرگراه از مصلی امام (ره) شروع می شود و آقای آیت الله هاشمی امام جمعه تهران بودند و دوم اینکه بزرگراه رسالت مصوبه نام گذاری ندارد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر متذکر شد که وی این نام گذاری را مطرح کرده و به هیچ وجه به دنبال تبیلغات برای شخص خودش نیست. ضمن آنکه اگر کمیسیون نام گذاری شورای شهر اتوبان بهتری را مد نظر دارد می تواند این نام گذاری را با یک فوریت که مورد موافق اکثر اعضای شورا است، انجام دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: