جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 دی 1395     
استقرار اتوبوس دیابت در منطقه 21

به گزارش گروه اخبار و مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، استقرار اتوبوس دیابت به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به شهروندان سطح منطقه 21 در زمینه بیماری دیابت از 18دی ماه به مدت 2هفته با هدف پیشگیری، مقابله و اطلاع رسانی در مورد بیماری دیابت در منطقه مستقر شده است .

امیر جاویدپور،معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت:دراین اتوبوس،معاینه‌های اولیه از جمله اندازه گیری قد، وزن و آزمایش اندازه گیری قند خون و فشار خون انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود:به منظور آموزش پیشگیری از دیابت و ارتقای کیفیت زندگی و مراقبت بهتر بیماران دیابتی، اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 ، اقدام به استقرار اتوبوسی با عنوان نمادین  " اتوبوس دیابت  " و با ارائه خدمات آزماشی و مشاوره ای به مدت 2 هفته در سطح این منطقه کرده که این اقدام با استقبال چشمگیر شهروندان همراه بوده است.

جاوید پور در پایان با اشاره به اینکه دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است با این وجود بسیاری از شهروندان بی‌آنکه بدانند به آن مبتلا هستند،تصریح کرد:سنجش قندخون و فشارخون بهترین راه آگاهی از ابتلا به این بیماری است که وقت و هزینه چندانی‌طلب نمی‌کند اما از آنجا که اغلب افراد بنا به عادت‌های نادرست تا علائم شایع بیماری را به وضوح نبینند، به پزشک مراجعه نمی‌کنند تا مدت‌ها از ابتلا به دیابت بی‌اطلاع می‌مانند و همین کم توجهی منجر به پیشرفت بیماری در بدن‌شان می شود.  

گفتنی است،اتوبوس دیابت از روز شنبه 18  لغایت چهارشنبه 22 دی ماه در منطقه 21 محله پاسداران (تهرانسر شرقی ) و از تاریخ شنبه 25 لغایت 29 دی ماه در محله فرهنگیان آزادی مقابل سرای محله مستقر است که غربالگری دیابت، فشار خون، ویزیت پزشک، مشاوره تغذیه و ارجاع به متخصص از  خدمات این اتوبوس به شمار می رود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: