جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 دی 1395     
ساخت متروی نیویورک هزینه بالایی دارد

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، نیویورک سیتی به تازگی افتتاح فاز اول متروی خیابان دوم را جشن گرفته است.

این پروژه که حدود یک قرن در انتظار تکمیل بوده و برای کاهش شلوغی در خطوط خیابان Lexington بسیار ضروری است، دسترسی به برخی مناطق محبوب را توسعه می دهد. فاز اول این طرح، پروژه ای در سایز معمول است و تنها سه ایستگاه دارد. قرار است این پروژه به تدریج به سمت East Harlem توسعه یافته و حتی به سمت جنوب و غرب نیز ادامه یابد تا خدمات متروی شهری را تا خیابان 125 فراهم سازد.

هر یک از این اقدامات برای شهر بسیار سودمند خواهند بود البته هنوز مشخص نیست که اجرای آن ها حتمی باشد چرا که حتی با بودجه 1 بیلیون دلاری کنونی اختصاص یافته به فاز دوم این طرح برای متروی خیابان دوم، همچنان فاصله زیادی تا بودجه 6 بیلیون دلاری مورد نیاز پیش بینی شده برای آن وجود دارد.

ایالت نیویورک دارای منابع مالی خوبی است و بی شک می تواند این بودجه 6 بیلیون دلاری را تامین کند تا مترو را به سمت East Harlem توسعه دهد اما شاید این امر برای بسیاری از ساکنان نیویورک که در این منطقه زندگی نمی کنند و حتی به آنجا نمی روند خوشایند نباشد.

بودجه 6 بیلیون دلاری برای فاز دوم این طرح حدود 2.2 بیلیون دلار به ازای هر کیلومتر حساب می شود. این امر می تواند پروژه متروی نیویورک را به گران ترین پروژه مترویی دنیا در مقیاس هر کیلومتر تبدیل کند.

اکنون ساخت راه آهن در زیر یک منطقه شهری قدیمی و شلوغ اقدامی پرهزینه به شمار می رود. سبک ساخت و ساز قدیمی "برش و پوشش" اساسا در این زمینه مناسب نخواهد بود و باید با این چالش مواجه شد که مجموعه ای از زیرساخت های اصلی در زیر زمین وجود دارند.

البته نیویورک تنها شهر قدیمی و شلوغی نیست که به تازگی تونل های مترویی در آن ساخته شده است. البته این طرح گران ترین مترو به شمار می رود. بر اساس گزارشات منتشر شده، ساخت خط U55 متروی برلین 250 میلیون دلار در هر کیلومتر، خط 14 متروی پاریس 230 میلیون دلار در هر کیلومتر و خط Circle کپنهاگ 260 میلیون دلار در هر کیلومتر هزینه داشته است. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: