جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 دی 1395     
نقش دولت در حمایت از توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: پروسه توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مباحث مطرح در جهت تقلیل بار ترافیکی کلان شهرها است.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: برای کاهش بار ترافیکی کلان شهرها بالاخص شهر تهران باید اقدام به فراهم سازی زیرساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی شود و شهروندان را تشویق به استفاده از وسایط نقلیه عمومی نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت نقش اصلی را در حمایت از طرح توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برعهده دارد و در این راستا باید به تعهدات خود عمل نمایند.

وی خاطرنشان کرد: البته بخش عمده ای از حمایت ها برای توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری انجام می شود ولی این حمایت به تنهایی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و سایر ارگان های مرتبط نیز باید به این حوزه ورود پیدا کنند.

حسینی کیا اظهار داشت: متاسفانه دولت به دلیل شرایط رکود اقتصادی حاکم بر جامعه توجه چندانی به مسئله توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی ندارد بنابراین ضرورت دارد مسئولین ذیربط هرچه سریعتر به دنبال چاره ای برای رفع معضل ترافیکی و کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در کاهش میزان آلودگی هوا و رفع مشکلات ترافیکی کلان شهرها خواهد داشت، عنوان کرد: با بهبود وضعیت اقتصادی و حمایت دولت از توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی می توان انتظار ارتقای سطح کیفیت و استاندارد این ناوگان را در سال آینده داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: