جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 مهر 1393     
اخبار ترافیکی در آینه عقب خودرو/تصاویر

ایسنا: گجت‌های دیجیتالی مختلفی برای تسهیل رانندگی طراحی شده‌اند؛ محققان شرکت Pioneer آینه عقبی طراحی کرده‌اند که اطلاعات مختلفی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این آینه عقب مجهز به یک واحد تله‌ماتیک (Telematic Unit) است که اطلاعات را بصورت بی‌سیم بر روی آینه نشان می‌دهد.

این واحد مخابراتی شامل یک ماژول مجهز به واحد مخابراتی LTE است که به مرکز مخابراتی شرکت Pioneer متصل شده و اطلاعات را بصورت لحظه‌ای دریافت می‌کند.

در این ارتباط پر سرعت، دسترسی به اطلاعاتی از قبیل وضعیت ترافیک، امکانات محلی، وضعیت آب و هوایی، مسیرهای جاده‌ای و اخبار فراهم شده و عملکردی مشابه سیستم مسیریابی برای راننده تأمین می‌شود.

اطلاعات بر روی بخش کوچکی از صفحه نمایش لمسی ال‌سی‌دی پنج اینچی نمایش داده می‌شود.

این آینه همچنین مجهز به یک دوربین دید مقابل با لنزهای زاویه گسترده است که در در زمان رانندگی اقدام به تصویربرداری می‌کند؛ دوربین مجهز به یک سرویس پشتیبانی از رانندگی ایمن است که حرکات جلوی خودرو را تجزیه و تحلیل کرده و خطرات احتمالی را تشخیص می‌دهد و با هشدار صوتی و تصویری، راننده را آگاه می‌کند.

از این سیستم می‌توان در مدیریت ناوگان از طریق سیستم ماهواره‌ای مسیریابی جهانی (GNSS)‌ و بعنوان هات‌اسپات وای‌فای نیز استفاده کرد.

آینه عقب خودرو مجهز به واحد تله‌ماتیک Pioneer تا سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، اما هنوز قیمت این محصول مشخص نشده است.‌


آینه عقب هوشمند Pioneer


پیش‌بینی خطرات جاده‌ای احتمالی با کمک آینه عقب هوشمند


دسترسی به اطلاعات جاده‌ای و مسیرها بر روی آینه عقب هوشمند


دسترسی به اطلاعات وضعیت آب و هوایی بر روی آینه عقب هوشمند



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: