جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 دی 1395     
هرس زمستانه درختان معابر و بوستانهای منطقه 15

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 از اجرای عملیات پیرایش و هرس زمستانه درختان با هدف تقویت و بهبود رشد گیاهان و رسیدگی به فضای سبز منطقه خبر داد.

مهندس حکمتی پور با اعلام مطلب فوق افزود: طی دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران عملیات هرس درختان از آذرماه آغاز شده و تاکنون 100 درصد درختچه ها و 70 درصد درختان قابل هرس منطقه هرس شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا شاخه های اضافه، پیر، شکسته و آفت زده و همچنین پا جوش های درختان و درختچه ها حذف می شود تا علاوه بر زیبایی؛ شرایط مطلوب برای ورود نور و هوای کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درختان ایجاد شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اینکه این عملیات در وهله اول برای درختان و درختچه های معابر اصلی و بزرگراه ها و در وهله بعدی در بوستانهای منطقه اجرا می شود افزود: عملیات هرس توسط 16 اکیپ در نواحی هشتگانه در دست اجراست و تاکنون 30 هزار اصله درختچه و 12 هزار اصله درخت در منطقه هرس شده است.

مهندس حکمتی پور با بیان این که عملیات هرس درختان هر ساله به منظور افزایش تولید شاخه های جوان، فرم دهی گیاهان و حذف شاخه های خشک از آذر ماه شروع می شود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اواسط اسفند ماه اجرا می شود یادآور شد: بهترین فصل برای هرس زمستانه، زمانی است که گیاه به علت نداشتن پوشش گیاهی راحت تر بریده می شود و به دلیل عدم فعالیت زیستی کمتر آسیب می بیند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: