جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 دی 1395     
حقوق شهروندی با وضعیت کمبود اتوبوس و صف های طويل در هوای سرد به دست نمی آید

صحبت دولت پیرامون حقوق شهروندی بازار گرمي و اقدامی سياسي است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حق تنها در حرف پرداخت نمي شود، اعلام کرد: صحبت دولت پیرامون حقوق شهروندی تا زمانی که سهم خود را از توسعه شهر پرداخت نکرده، بازار گرمي و اقدامی سياسي است.

ابوالفضل قناعتی با تاکید بر اینکه حرف هاي دولت پیرامون حقوق شهروندی تنها يك مانور سیاسی است، چرا که در این راستا از سوی دولت اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: در ابتدای امر باید ببینیم که معنای حقوق شهروندی چیست؟ آیا غیر از این است که حقوق شهروندي در بحث مترو تهران، آن50 درصدی است که قانون تصويب كرده تا دولت برای ساخت و توسعه مترو بپردازد ولي پرداخت نمي كند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، 82 و نيم درصد از خريد اتوبوس برای شهر تهران سهم دولت است و بايد پرداخت کند، خاطر نشان کرد: این امر نیز جزو حقوق شهروندان تهراني است، آيا دولت آن را پرداخت مي كند؟

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه آيا حقوق شهروندی این است که مردم در ايستگاه هاي اتوبوس به دليل كمبود اتوبوس، در صف های طويل و هوایی سرد در انتظار به سر ببرند؟ عنوان کرد: حقوق شهروندی تنها در حرف زدن تحقق نمی یابد، بايد در عمل بگويند که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند.

قناعتی ادامه داد: حقوق شهروندی این نیست که به جای داشتن 10 هزار اتوبوس، تنها شش هزار اتوبوس در شهر داشته باشیم، حقوق شهروندی این است که دولت به شهرداری پول بدهد تا 4 هزار اتوبوس ديگر را خريداري كند، در آن زمان است که مردم در خيابان ها نمی مانند.

وی با تاکید بر اینکه شو بازي كردن و حرف هاي اين چنيني، ارائه حقوق شهروندي نيست، اعلام کرد: حرف زدن درباره حقوق شهروندي آيا مشكل اتوبوس يا مترو را حل مي كند؟

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه عوارضي كه دولت مي گيرد را بايد برای توسعه شهر به شهرداري پرداخت کند آيا این عوارض به شهرداری پرداخت می شود؟ این عوارضي است كه بر اساس قانون، از خودرویی که مرتکب خلاف شده اند، گرفته و به خزانه دولت ريخته مي شود و بايد سهم شهرداري نيز پرداخت شود اما این سهم پرداخت نمي شود.

قناعتی با تاکید بر اینکه آیا عدم پرداخت سهم شهرداري، يعني پول شهردار را پرداخت نکردن و يا اینکه با این اقدام پول مردم را پرداخت نمی کنند؟ خاطر نشان کرد: پول مردم بر اساس قانوني كه مصوب شده بايد براي توسعه شهر هزينه شود.

وی ادامه داد: چند انسان عاقل طرحی را تصویب کرده اند که بر اساس آن درصدی از جريمه خودروها برای توسعه شهر به شهرداري پرداخت شود، آیا قرار است اين پول ها به شخص قاليباف پرداخت شود؟

به گفته عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران؛ مگر غیر از این است که بايد با اين پول چند دستگاه اتوبوس خريداري و چند ايستگاه مترو راه اندازي شود، تا تردد شهروندان در سطح شهر آسان تر شود؟

قناعتی اضافه کرد: اگر دولت سهم خود را از حمل و نقل عمومی پرداخت کند مي تواند از حقوق شهروندي صحبت کند چرا که خود حق مردم را پرداخت كرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: