جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 دی 1395     
اعدام شیخ نمر؛اقدامی مغایر باموازین بین‌المللی

خبرگزاری فارس: 191 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان به مناسبت 12 دی ماه سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ نمر بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند که 12 دی‌ماه سال گذشته دولت عربستان در اقدامی غیرانسانی و مغایر با موازین بین‌المللی آیت‌الله شیخ نمر روحانی برجسته و عالیقدر عالم اسلام را به شهادت رساند، اعدام آیت‌الله نمر در شرایطی که تروریست‌های افراطی و تکفیری امنیت و آرمش منطقه و جهان را سلب نموده و ثبات و آرامش در منطقه را تهدید کرده‌اند، حاکی از عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی حاکمان عربستان بود.

متن کامل این بیانیه که اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه پارلمان آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دوازدهم دی‌ماه سال گذشته دولت عربستان در اقدامی غیرانسانی و مغایر با موازین بین‌المللی آیت‌الله شیخ نمر،‌ روحانی برجسته و عالیقدر جهان اسلام را به شهادت رسانید. اعدام و شهادت آیت‌الله شیخ نمر در شرایطی که تروریست‌های افراطی و تکفیری آسایش و امنیت منطقه و جهان را سلب نموده و ثبات و آرامش را در منطقه تهدید کرده‌اند، حاکی از عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی حاکمان دولت عربستان بود.

عربستان سعودی که در سال‌های اخیر با حمایت پیدا و پنهان از تروریسم در منطقه و حمله و تجاوز به خاک یمن و کشتار مردم بی‌گناه آن و حمایت از سرکوب شهروندان دیگر کشورها نقش غیرسازنده‌ای در ثبات منطقه پیش گرفته عملاً در جهت تشدید تفرقه در منطقه گام برمی‌دارد.

بار دیگر ضمن محکومیت اعدام آیت‌الله شیخ نمر توسط دولت عربستان از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر می‌خواهیم از رفتارهای دوگانه و متناقض با اینگونه جنایات ضدبشری عربستان خودداری نموده و با محکومیت این اقدامات به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل نمایند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: