جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 مهر 1393     
روسیه و چین پیمان پولی امضا کردند

فارس: بانک مرکزی روسیه اعلام کرد روسیه و چین برای کاهش وابستگی به دلار‏، پیمان پولی امضا کردند.

به گزارش وال‌ استریت ژورنال  بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این کشور با چین پیمان پولی دوجانبه امضاء کرده است تا تجارت و سرمایه‌گذاری با کشورهای همسایه تقویت شود.

بعد از شکل‌گیری بحران اوکراین و تشدید تنش بین روسیه و غرب‏‏، این کشور تلاشهای زیادی برای توسعه روابط بیشتر با چین انجام داده است. این تسهیلات معاوضه پولی با چین برای بهبود نقدینگی بخش مالی روسیه و تقویت ثبات آن طراحی شده است.

بانکهای مرکزی روسیه و چین یک پیمان پولی سه ساله به ارزش 150 میلیارد یوآن یا 984 میلیارد روبل (معادل 24.47 میلیارد دلار آمریکا) امضاء کردند.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: این پیمان پولی به دو کشور اجازه می‌دهد به ارزهای یکدیگر بدون نیاز به خرید آنها از بازارهای ارزی دسترسی داشته باشند.

مقامات روسیه مکررا درخواست اجرای تراکنشهای روبل-یوآن را داشته‌اند؛ چرا که چین دومین شریک تجاری روسیه است و این کشور تلاش دارد تا وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش دهد.

ماه گذشته نیز وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که می‌خواهد سبد ارزی خود را از کشورهای تحریم‌کننده غربی به کشورهایی مانند برزیل‏، چین، هند و آفریقای جنوبی (گروه بریکس) تغییر دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: