جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 اسفند 1392     
50 درصد نقاط حادثه خیز جاده ها رفع مشکل نشده اند

به گزارش شهرداری نیوز ، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که در وقوع تصادفات رانندگی عوامل مختلفی نقش دارند که به صورت زنجیره‌ای به هم پیوسته‌ با هم ارتباط دارند، گفت: اگر این عوامل را به صورت جداگانه ببینیم، باید منتظر حوادثی نظیر حادثه اخیر سقوط اتوبوس‌ مسافربری به دره در جاده هراز باشیم.

مهندس مهرداد بائوج لاهوتی افزود: عامل مهم این حوادث، سهم زیاد حمل و نقل جاده ای در حمل و نقل کشور و نیز مشکلاتی است که جاده‌های کشورمان دارند.

وی با اعلام این که عامل مهم دیگر نقص فنی وسایل نقلیه است، تأکید کرد: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی برابر قانون باید زیر 10 سال باشد، در حالی که عمر اتوبوس‌های ما به طور متوسط 14 سال است و از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

50 درصد نقاط حادثه خیز جاده ها رفع مشکل نشده اند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که اگر 40 مسافر را صدها کیلومتر سوار یک اتوبوس فرسوده می‌کنیم، هر لحظه باید احتمال بدهیم که این اتوبوس دچار حادثه شود، اظهار کرد: البته عمر کامیون‌هایی که در بسیاری از موارد عامل تصادف در جاده های کشورمان هستند، به طور متوسط به 19 سال می‌رسد.

مهندس لاهوتی با بیان این که هزاران نقطه حادثه خیز در جاده‌‌های کشورمان وجود دارد که مشکل آن‌ها باید برطرف شود، تصریح کرد: هر ثانیه احتمال دارد افراد جان خود را در این جاده‌ها از دست بدهند، چرا که 50 درصد نقاط حادثه خیز جاده‌های  کشورمان هنوز رفع مشکل نشده‌اند.

 وی با تأکید بر این که بسیاری از خطاهای انسانی به عدم آموزش بر می‌گردد، اضافه کرد: وقتی یک شرکت مسافربری جان افراد بسیاری را در دست می‌گیرد، باید هم وسیله نقلیه و هم راننده  آن وسیله را از مبداء تا مقصد کنترل کند.

 خانواده های جان باختگان تصادفات با مشکلات بسیاری مواجه اند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که جان حدود 20 هزار انسانی که هر سال در تصادفات کشورمان از بین می‌روند، موضوع ساده ای‌ نیست، اظهار کرد: این موضوع آثار و تبعات اجتماعی بسیاری برای خانواده های جان باختگان در پی دارد.

 مهندس لاهوتی با بیان این که نباید رویکردمان برای حل این مسائل صرفاً محدود به دولت و منابع دولتی باشد، تصریح کرد:   به این منظور باید بخش خصوصی را به عنوان یک عامل مهم و مؤثر باور کرده و آن را وارد صحنه کنیم.

 وی در پایان با تأکید بر این که برای سال آینده ردیف بودجه‌ قابل توجهی از سوی نمایندگان مجلس برای بخش حمل و نقل جاده ای در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: امیدواریم متولیان حمل و نقل جاده ای بتوانند از این بودجه به خوبی استفاده کرده و بخشی از مسائل و مشکلات موجود در این بخش را با آن حل و فصل نمایند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: