جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 مهر 1393     
میزان آلایندگی در چین 20 برابر بالاتر از حد مجاز است

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، علیرغم وعده دولت چین مبنی بر مقابله با آسیب های زیست محیطی، چندین روز هوای مه آلود سنگین در شمال این کشور میزان آلایندگی را 20 برابر بالاتر از حد مجاز رسانده است.

به دلیلی وجود ذرات آلاینده ریزی به نام PM2.5 میزان دید افراد در این کشور به شدت کاهش یافته است. این ذرات در بخش هایی از Hebei به بیش از 500 میکروگرم در هر متر مکعب رسیده اند و می توانند به عمق ریه ها نفوذ کنند.

در مرکز چین ساختمان ها با لایه ای از ابر ضخیم پوشیده شده اند و میزان این ذرات به 300 میکروگرم در هر متر مکعب رسیده است و مقامات در این مورد هشدار داده اند.

چندین سال است که چین به خاطر استفاده زیاد از زغال سنگ به منظور تولید برق برای اقتصاد پررونق خود و خودروهای زیاد در جاده هایش با آلودگی هوای جدی مواجه است.

اما اخیرا شکایت عمومی در مورد محیط زیست افزایش یافته و دولت مجبور به اعلام مقابله با آلودگی کرده و اکنون نیز مجبور به توقف تولید برق توسط زغال در برخی مناطق شده است.

قرار است ماه آینده سران جهان از ایالات متحده، روسیه و آسیا در مرکز این کشور گرد هم آمده و راه حلی برای این موضوع پیدا کنند.

مقامات این کشور اعلام کرده اند که محدودیت های بیش تری برای استفاده از خودروها اعمال کرده و از مناطق همسایه خود تقاضا خواهند کرد تا آلاینده های خود را متوقف سازند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: