جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 مهر 1393     
نقاشی‌های متفاوتی از عینک

به گزارش ایسنا، گالری «اثر» این روزها میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های «مینا نوری» است. شخصیت اصلی کارهای تازه‌ی این هنرمند، عینک است که نمادی برای دعوت به درست دیدن اشیا و دنیای اطراف به‌شمار می‌رود.

 

او در مجموعه‌ی اخیرش، نقاشی را با تکنیک مونوپرینت همراه کرده است. در این آثار، عینک‌ها با جزییات در معرض دید قرار گرفته و هر بار در کادری متفاوت به تصویر کشیده شده‌اند. در یک تصویر، فقط دسته‌ی عینک را می‌بینیم و در تصویری دیگر یکی از شیشه‌های آن را، انتخاب این بخش‌ها در هر تابلو به آن، شخصیت و هویتی خاص و بیانگرا بخشیده است.

 

عنصر دیگری که همراه عینک دیده می‌شود، پارچه‌ با تار و پود بازشده و ‌گاه پاره است که هر بار به شکلی متفاوت به‌عنوان پس‌زمینه یا بخشی از تصویر به کار رفته که باعث به‌وجود آمدن تعابیر متفاوت از همنشینی این دو عنصرشده است.

 

مینا نوری متولد ١٣٢٩ و فارغ‌التحصیل آکادمی هنرهای زیبای رم است و سال‌هاست در زمینه‌های نقاشی، چاپ دستی، سیلوگرافی و کالوگرافی فعالیت می‌کند.

 

آثار او پیش از این در دوسالانه‌ها و آرت‌اکسپوهای بین‌المللی چاپ دستی حضور داشته و در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، سوییس، فرانسه، ایتالیا، هند و... به‌نمایش گذاشته شده است.

 

چهاردهمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند تا نهم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه‌ی «اثر» به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه‌ی هنرمندان، شماره‌ی ١٦ میزبان علاقه‌مندان است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: