جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 دی 1395     
طرح زوج و فرد در مادرید اجرا می شود

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، آلودگی هوا در مادرید، پایتخت اسپانیا به قدری زیاد است که دفتر شهرداری دستور داده نیمی از خودروهای شخصی از جاده ها خارج شوند.

بین ساعات 6:30 صبح تا 9 شب طرح زوج و فرد خودروها در این شهر اسپانیا برقرار می شود. در حالی که گفته می شود این طرح موقت است، مشخص نیست که آلودگی هوا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

برای کسانی که نمی توانند در یک روز از خودروی خود استفاده کنند راه های حمل و نقل دیگری وجود دارد. خودروهای هیبریدی، اتوبوس ها، تاکسی ها و خودروهای خدماتی از این طرح مستثنی هستند. افراد دارای معلولیت نیز می توانند همچنان از خودروی شخصی خود استفاده کنند.

این اولین بار است که چنین محدودیتی در اسپانیا اجرا می شود. این طرح بخشی از اقدامات مقابله با آلودگی است که از سال 2015 پایه گذاری شده اند. این طرح زمانی در مادرید اجرایی شد که سطح نیتروژن دی اکسید خطرناک در هوا در حداقل دو ایستگاه هوایی برای دو روز متوالی، بیش از 200 میکروگرم در هر متر مربع شد.

در حالی که این طرح برای اسپانیا جدید است اما به طور کلی طرحی جدید به شمار نمی رود. اوایل سال 2016 نیز طرح زوج و فرد به مدت دو هفته در دهلی هند اجرا شد تا آلودگی هوا کاهش یابد. در سال 2015 نیز شهرهای میلان و روم به خاطر آلودگی هوا تردد تمام خودروهای شخصی در جاده ها را به مدت سه روز ممنوع کردند. آلمان نیز همچون مکزیکو سیتی تردد خودروهای بسیار آلوده کننده را در مراکز شهرهای خود ممنوع کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: