جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 دی 1395     
راهکار آلودگی هوا اقدامات اجرایی است نه بوروکراسی اداری

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه معضل آلودگی هوای تهران در جفرافیای غیرمشخص این کلانشهر ریشه دارد، گفت: تهران همانند گودالی است با جغرافیایی غیرمشخص که نمی توانیم در خصوص آن به راحتی طرحی را عنوان و به اجرا در آوریم، اما در کنار این اقلیم مشکل ساز، سازمان ها و نهادهایی نیز قرار دارند که با اهداف زیست محیطی، خلاف منافع محیط زیست پایتخت حرکت می کنند.

علیرضا محجوب با تاکید بر اینکه تهران کلانشهری است با شرایط اقلیمی خاص که نگاه ویژه و خاص کارشناسان حوزه محیط زیست را می طلبد، تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر شاهد بودیم که سیاست های دولت های مختلف از جنس زیربنایی نبودند و تنها به یک سری اقدامات مقطعی با هدف مبارزه با آلودگی هوا محدود می شدند که ماحصلی نداشتند جز چاق کردن نظام بوروکراسی اداری در حوزه محیط زیست کشور.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محیط زیست شهری با سلامت شهروندان گره خورده، به ویژه در شهر تهران که جمعیت آن به شکل میلیونی شناور است، بیان کرد: نباید محیط زیست شهرها را به شکل و شمایل بوروکراسی اداری در آوریم آن هم در شرایطی که سیاست ها و روش های اجرای طرح ها باید حرف اول و آخر را بزند. وقتی ساخت مترو به نفع تهران و شهروندانش است، دیگر نباید شاهد باشیم که برخی مسئولان به دنبال گزینه های دیگر بروند.

محجوب ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته شاهد بودیم استانداری و وزارت کشور در مقاطعی به جای اینکه در جهت حفظ و توسعه منابع محیط زیستی شهر تهران گام بردارند اقداماتی برعلیه محیط زیست تهران داشته اند. وقتی به جای ساماندهی منابع آلاینده تنها اقدام از سمت دستگاه های اجرایی این می شود که این منابع را به یک قدم آن طرف تر از تهران منتقل کنند تا با وزیدن یک باد کوچک حجم قابل توجهی از آلایندگی ها به آسمان تهران سرریز کند، نباید انتظار آسمان آبی داشته باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در برخی نهادهایی که بر اساس قانون در قبال حفاظت از محیط زیست مسئولیت دارند، بیشتر شاهد اقدامات ضد محیط زیستی هستیم تا سایر دستگاه ها، متذکر شد: مگر می شود با بوروکراسی اداری معضلات محیط زیستی تهران که ازجمله آلودگی هوا را حل کنیم؟ به طور مثال در کنار آلودگی هوا یک راه حل قرار دارد و آن هم توسعه خطوط حمل و نقل ریلی زیرزمینی پایتخت است که تاثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوا دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با تاکید بر اینکه میزان خطوط متروی ساخته شده توانسته در حذف بخش قابل توجهی از آلودگی هوای پایتخت تاثیر گذار باشد، خاطر نشان کرد: متاسفانه معوقات دولت در بخش کمک به توسعه خطوط مترو بسیار زیاد شده، از همین رو تاکید می کنم همه مسئولان باید به خاطر داشته باشند بودجه ها را باید به روند رو به رشد و توسعه تخصیص دهند. در واقع بودجه باید به اقداماتی که خوب و مفید برای مردم است تخصیص یابد نه اقداماتی بی سرانجام.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: