جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 دی 1395     
دولت توان پرداخت سهم خود از هزینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را ندارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: با توسعه و کیفی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی زمینه ورود خودروهای با کیفیت به کشور فراهم می شود و در پی آن میزان آلودگی هوا تقلیل می یابد.

مجید کیان پور افزود: توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی موجب صرفه جویی در میزان مصرف سوخت و زمان سفر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهروندان ترغیب به استفاده از این وسایل نقلیه بجای خودروهای شخصی می شوند و این امر علاوه بر کاهش میزان آلودگی هوا موجب تامین رفاه و آسایش شهروندان می گردد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی اقدام به تصویب قانون پرداخت 50 درصد از هزینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی دولت نموده ولی متاسفانه دولت به دلیل کمبود بودجه و رکود اقتصادی حاکم بر کشور توان پرداخت این هزینه را ندارد و شهرداری به تنهایی در حال توسعه سازی ناوگان است.

وی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت که تصویب قانون مذکور نشان دهنده اهمیت مسئله حمل و نقل عمومی برای دولت است و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور شاهد تخصیص این اعتبارات از سوی دولت به پروسه توسعه سازی ناوگان باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری یکی از مسائل حائز اهمیت است، عنوان کرد: خودروهای فرسوده آلایندگی بسیاری تولید می کنند و از نظر سطح استاندارد مورد تایید نیستند بنابراین باید برای تسریع در خروج این خودروها از چرخه حمل و نقل شهری تلاش شود البته سطح استانداردهای جهانی به صورت مداوم ارتقا می یابد و در زمان تولید یا واردات خودرو باید به شاخصه کیفی کالا توجه ویژه ای شود.

کیان پور ابراز داشت: توجه به معاینه فنی خودروها و اخذ آن از مراکز معتبر در تقلیل میزان آلودگی هوا حائز اهمیت است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت موظف به ورود تکنولوژی های نوین و به روز جهانی در زمینه صنعت خودروسازی است، اذعان داشت: ورود تکنولوژی های نوین جهانی موجب ارتقای سطح استاندارد خودروهای تولیدی در کشور و افزایش رغبت شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه با کیفیت خواهد شد لذا امیدواریم با همکاری ارگان های ذیربط دستیابی به این مهم محقق گردد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: