جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 دی 1395     
ردیابی سلامت چشم باتلفن همراه

روزنامه ایران: امروزه بیشتر مردم ساعات زیادی از شبانه روز با رایانه یا گوشی هوشمند خود کار می‌کنند در حالی که کمتر به فکر سلامت چشم خود هستند.
 
با اینکه مراجعه سالانه به چشم‌پزشک برای اطلاع از وضعیت چشم‌ها موضوعی ضروری است ولی بسیاری تنبلی می‌کنند و اهمیتی به این چکاپ سالانه نمی‌دهند به همین دلیل فعالان عرصه فناوری دست به کار شده و یک ردیاب بینایی ساده، ارزان و کارآمد به نامEyeQue را ارائه داده‌اند که به تلفن هوشمند متصل می‌شود و کاربر هر زمان که بخواهد می‌تواند از وضعیت بینایی خود مطلع شود. تنها کافی است کاربر این ردیاب را به تلفن هوشمند خود متصل کرده و پس از قرار دادن آن در مقابل چشم، تلاش کند که دو خط سبز رنگ و قرمز را در یک ردیف قرار دهد که به این ترتیب عیوب چشم از طریق یک اپلیکیشن به وی اطلاع داده می‌شود.
 
پیش از این نیز کیت‌هایی همچون SVOne و Peek تولید شده بود ولی ازآنجا که گران بودند و کار با آنها چندان راحت نبود مورد استفاده عموم قرار نگرفت در حالی که کاربر با کمک EyeQue حتی می‌تواند از عیوب انکساری چشم خود مانند آستیگماتیسم، دوربینی یا نزدیک بینی مطلع شده و با توجه به میزان ضعیف بودن چشم، همچون پزشک یک نسخه آنلاین بنویسد و از همین طریق نیز عینک طبی سفارش دهد. با وجود دقت این ردیاب سلامت چشم، سازندگان آن معتقدند کاربران حتماً باید در طول سال به پزشک نیز مراجعه کنند. این ردیاب درنمایشگاه CES 2017 ارائه می‌شود و در حالی که مدت زیادی به پایان جمع‌آوری سرمایه در سایت کیک استارتر باقی نمانده موفق به جذب رقم قابل توجهی شده است.
 
سازندگان این ردیاب همچنین 3درصد از سرمایه جمع‌آوری شده را به مؤسسه غیرانتفاعیTWOBILLIONEYES که در کشورهای فقیرنشین عینک توزیع می‌کند اهدا خواهند کرد. این ردیاب که قرار است در آوریل 2017راهی بازار شود اکنون با بهای 30دلار پیش فروش می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: