جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 مهر 1393     
استفاده نکردن از تجهیزات اصلی تهدیدی جدی برای ایمنی اتوبوسهای مسافربری است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،عضو هیات مدیره قطعه سازان درباره تاثیر سرویس‌های دوره ای و استفاده از تجهیزات اصلی در کاهش حوادث اتوبوسهای مسافربری گفت: نامرغوب بودن برخی قطعات علاوه بر اینکه موجب ضرر و زیان راننده می شود مستقیم با جان مسافر در ارتباط است و این در حالی است که بسیاری از مسافران در طول سفر نگران ایمن بودن سیستم ترمزگیری و لاستیک‌ها هستند.

محمدرضا نجفی منش با اشاره به میزان تولید داخلی قطعات اتوبوس گفت: برآورد اولیه از تولید داخلی 20 درصد است و 80 درصد دیگر شامل محصولات وارداتی است که تنها 20 درصد تولید داخل در سطح مطلوب و خوبی قرار دارد چرا که کنترل کیفی و استاندارد به خوبی اجرا می شود.

وی افزود: البته در بعضی قطعات 25 نوع تست داریم که کیفیت و کارایی قطعه را تعیین می کند و سطح کیفی در حد استانداردهای بین المللی است. با این حال امیدواریم در افق 1404 بتوانیم به 6 میلیارد صادرات دست پیدا کنیم.

نجفی در مورد تاثیر استفاده از تجهیزات اصلی نظیر لاستیک و سایر قطعات در  تامین سلامت مسافران گفت: به طور کلی اگر قطعه ای مطابق مشخصات فنی و تست ریکوردر و گزارش فنی کالا نباشد؛ آن قطعه دچار نقص فنی می شود و یا حداقل انتظارات را برآورده نمی کند. همچنین در مصرف سوخت هم اختلال ایجاد می کند یا حتی ممکن است موجب ایجاد حریق شود.

نجفی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطعات اتوبوس ها عمدتا وارداتی است و تنها اتاق سازی در داخل انجام می شود، اظهار داشت: با قطعه دارای کیفیت و گارانتی مشکلی نداریم و مردم می توانند در این مورد آرامش خاطر داشته باشند. البته خوشبختانه یک سری تدابیر امنیتی توسط سازمان ملل دیده شده که تا سال 2020 وضعیت سفرهای جاده ای بهتر شود. طرح آزمایشی این تدابیر از سوی سازمان گسترش و نوسازی و جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف اجرایی شد و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت. در این طرح بخشی از اتوبوس ها به سنسورهایی مجهز شده اند که براساس اطلاعات داده شده هشدارهای لازم را به راننده می دهند و ایمنی جابه جایی را بیشتر می کنند. این طرح قرار است از ابتدای سال 2015 در سطح کشور اجرایی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: